Rynek e-commerce w Polsce

Rynek e-commerce w Polsce

Przegląd

Polski rynek e-commerce ma duży potencjał wzrostu, szacowany na 25% rocznie i wchodzi w kolejną fazę rozwoju.Obecnie wartość polskiego rynku e-commerce szacowana jest na ok. 26 mld zł , a szacunki mówią, że o wzroście ponad 90 mld zł w 2020 roku. Oznacza to zwiększenie udziału e-commerce w całkowitym handlu detalicznym do 10% wobec 4% na koniec 2013 roku. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi obecnie 12%, a w Niemczech 9%. W ciągu ostatniej dekady rynek e-handlu w Polsce zwiększył się dwudziestopięciokrotnie i jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Według badania przeprowadzonego przez IBM, za 5 lat co druga złotówka wydana przez Polaków będzie pochodzić z e-commerce.

Boston Consulting Group szacuje także, że w 2020 roku liczba internautów w Polsce wzrośnie do ok. 25 mln wobec 20 mln w 2013 roku i będą oni spędzali online 2 godziny dziennie wobec 1-,1,5 godziny obecnie.

Polacy szybko polubili kupowanie w internecie. Z raportu Gemiusa wynika, że największy zasięg prezentują kategorie: odzież dodatki, akcesoria: 80%, książki, płyty, filmy: 77%. (zob. więcej.)

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.