O Book Marketing Research

Powrót do strony głównej



bmr_logo_old

  • Czerwiec 1993 BMR – Powstaje pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej firma konsultingowa działająca w branży wydawniczej
Firma powstaje najpierw jako spółka cywilna aby w 2000 roku przekształcić się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. W pierwszym okresie działalności spółka świadczy głównie usługi outsourcingowe z zakresu promocji książek i badań rynku wydawniczego. Stopniowo pracując dla coraz większych wydawców, ciągle udoskonalając metody badań rynku zaczyna poszerzać swoje usługi o konsultacje z zakresu planowania strategicznego, budowania planów marketingowych i biznes planów.
 
  • Wrzesień 1994 BMR – Pierwsza firma w Europie Środkowo-Wschodniej wydająca poradniki dla wydawców i księgarzy
Zaczęło się od Polskiego wydania „biblii wydawców” czyli poradnika Johna Huenefelda „Zarządzanie wydawnictwem w warunkach gospodarki wolnorynkowej”. W 1996 roku ukazał się „Marketing w wydawnictwie” Alison Baverstock, rok później „Nabywanie tytułów. Organizacja i zarządzanie redakcją” Gill Davies. W 1998 jedna z najlepszych specjalistów od prawa autorskiego Lynette Owen wydaje w BMR swój sztandarowy poradnik dostosowany do realiów Polskiego rynku wydawniczego „Zakup i sprzedaż praw autorskich w obrocie międzynarodowym”. W 2000 roku dochodzą dwa nowe poradniki jeden dla księgarzy ” Jak osiągnąć sukces w księgarstwie” drugi dla wydawców „Jak osiągnąć zysk w wydawnictwie” Thomasa Wolla. Podstawowy poradnik wykorzystywany w szkoleniach marketingowych „Marketing wydawniczy 8P” autorstwa Jacka Włodarczyka – współwłaściciela BMR – zostaje przetłumaczony na język słowacki i wydany w 2002 roku przez Wydawnictwo Sofa w Bratysławie oraz na język ukraiński i wydany w 2002 roku przez Wydawnictwo Kalwaria ze Lwowa. Wersja angielska tego poradnika, tylko w wersji elektronicznej, ukazała się w Open Society Institute w Budapeszcie.
  • Styczeń 1996 BMR – Pierwsza firma w Europie Środkowo-Wschodniej organizująca szkolenia dla specjalistów branży wydawniczej
Pod koniec 1995 roku Fundacja Batorego w Warszawie zleciła konsultantom BMR przygotowanie szkolenia z marketingu wydawniczego dla pracowników czasopism kulturalnych w Polsce. W styczniu i lutym 1996 roku odbyły się dwie edycje tego szkolenia dając początek całemu cyklowi szkoleń organizowanych przez BMR, a szkolenie „Marketing w wydawnictwie” do tej pory jest najpopularniejszym szkoleniem wśród polskich i zagranicznych wydawców. Do dzisiaj przez to szkolenie przewinęło się około 800 specjalistów od marketingu wydawniczego. Zachęceni sukcesem pierwszego szkolenia Firma BMR przygotowała następne szkolenia: „Zarządzanie wydawnictwem”, „Promocja książki”, „Zarządzanie dystrybucją”, „Marketing księgarski” oraz „Planowanie strategiczne”. Jednym z hitów szkoleniowych BMR jest „Merchandising w księgarni” – szkolenie popularne zarówno wśród wydawców jak i księgarzy.
  • Styczeń 1997 BMR – Pierwsza firma z Europy Środkowo-Wschodniej świadcząca usługi szkoleniowe i konsultingowe poza granicami swojego kraju
W ciągu 14 lat obecności na rynkach Europy Wschodniej i Azji konsultanci z BMR pomagali swoim kolegom z branży wydawniczo-księgarskiej w Kazachstanie, Kirgistanie, Gruzji, Azerbejdżanie, Macedonii, Czarnogórze, Serbii, Chorwacji, Bułgarii, Słowacji, Ukrainie i Białorusi. Część z tych kontraktów np. na Słowacji, Serbii, Chorwacji i Ukrainie miała charakter cyklicznych, wieloletnich kontaktów z wydawcami, hurtownikami i księgarzami.
  • Wrzesień 2000 BMR – Pierwsza firma w Europie Środkowo-Wschodniej uruchamia portal branżowy B2B dla wydawców, hurtowników, księgarzy, bibliotekarzy, drukarzy, grafików i specjalistów DTP, agentów literackich, autorów i tłumaczy
Portal notuje kilkanaście tysięcy odsłon stron dziennie. Newsletter z nowościami portalu jest wysyłany do 10 000 subskrybentów – osób z branży. Do dnia dzisiejszego Wirtualny Wydawca jest największym w Polsce portalem B2B dla branży wydawniczej.