Oficyna Wydawnicza MULTICO – podsumowanie roku 2005

Oficyna Wydawnicza MULTICO – podsumowanie roku 2005
Firma powstała w 1991 roku, choć pod obecną nazwą MULTICO Oficyna Wydawnicza sp. z o.o. i w obecnej strukturze właścicielskiej istnieje od 1995 roku. Większościowym udziałowcem (prawie 93 proc.) jest MULTICO sp. z o.o., resztę udziałów mają Katarzyna Francisz i Inga Szwedler.
 
Główny udziałowiec MULTICO sp. z o.o. należy w całości do Zbigniewa Jakubasa, właściciela jednej z największych firm w Polsce – Grupy MULTICO.
 
Katarzyna Francisz, jako pracownik Oficyny, rozstała się z firmą z końcem 2005 roku, pozostaje udziałowcem.
Inga Szwedler jest wiceprezesem zarządu Oficyny i pozostaje udziałowcem.
 
 
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2005 roku były:
  • Bestseller, znaczące dzieło popularnonaukowe „Ptaki Polski” t. I, autorstwa dr. Andrzeja Kruszewicza (10 000 egzemplarzy sprzedanych w pół roku). Drugi tom ukaże się w 2006 roku
  • Pakiet edukacyjny „Drzewa naszych lasów”  złożony z 3 elementów: zeszyt, plansze i książka „Wycieczka do lasu”, został nagrodzony na targach EDUKACJA XXI
  • Prestiżowy album „Polska – portret przyrody” braci Kłosowskich, najlepiej sprzedający się album w historii Oficyny
  • Popularna książka „Mieszkamy wśród kwiatów”, na której wydanie licencyjne zakupiło prawa czeskie wydawnictwo

W 2005 roku MULTICO Oficyna Wydawnicza zanotowała przychód ze sprzedaży książek wynoszący 5,1 mln zł, co daje 3,2% spadek w stosunku do roku 2004.

 
 
 
W roku ubiegłym firma wydała 27 tytułów, w tym 17 nowości. Łącznie sprzedano 190 tys. egzemplarzy książek, co daje 17% wzrost w stosunku do roku 2004. Sprzedaż internetowa stanowi 5% ogólnej sprzedaży. 
 
W 2005 roku MULTICO Oficyna Wydawnicza zatrudniała 16 etatowych pracowników. W maju 2006 roku już tylko 10 etatów. Firma zamierza zwiększyć liczbę osób współpracujących z Oficyną, ale nie jako kolejne etaty w spółce. Dotyczy to w szczególności osób wykonujących prace graficzne i redaktorskie. Te prace w znacznie większym zakresie będą zlecane na zewnątrz.
 
W 2006 roku MULTICO Oficyna Wydawnicza zamierza wydać 50 tytułów, w tym blisko 30 nowości.
 
Plany na przyszłość:
  • Rozwój sprzedaży bezpośredniej
  • Podniesienie rentowności tytułów
  • Rozwój skali sprzedaży praw zależnych poza granicami Polski
  • Wybranie docelowej grupy zaufanych partnerów do produkcji książek (DTP, drukarnie)
  • Rozszerzenie oferty tytułów o nową tematykę, grupy docelowe (precyzyjne plany, które zachowamy na razie w tajemnicy)
  • Wzmacnianie pozytywnego wizerunku spółki, jako dobrego wydawcy w oczach czytelników, hurtowników, środowiska wydawców
  • Przygotowanie profesjonalnego know how wydawniczego
  • Odzyskanie pozycji mocnego, rozwijającego się wydawcy
 
 
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.