Wydawnictwo Mag – podsumowanie roku 2005

Wydawnictwo Mag – podsumowanie roku 2005
Wydawnictwo Mag zostało założone w 1993 roku przez współzałożyciela i wicenaczelnego miesięcznika „Fantastyka”, wieloletniego kierownika działu zagranicznego w „Fantastyce”. Mag wydaje przede wszystkim współczesną literaturę fantastyczną, ale również w ofercie ma książki dla dzieci oraz współczesną beletrystykę zagraniczną, przede wszystkim przekłady z języka angielskiego. Do końca 2004 roku łącznie ukazało się 186 tytułów.
 
Oferta wydawnictwa MAG jest zróżnicowana, obejmuje zarówno literaturę „z górnej półki”, jak też wybrane najciekawsze pozycje z literatury komercyjnej. 

 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2005 roku były:
  • „Eragon” Christophera Paoliniego – 48 tys. egz.
  • „Najstarszy” Christophera Paoliniego – 20 tys.egz (od 4 listopada 2005 do 31 grudnia 2005)
  • „Żywe srebro” cz.1. Cykl Barokowy tom 1. Neal Stephenson – 7,8 tys egz. (od czerwca 2005 do 31 grudnia 2005) Łącznie 17 tys egz.

W 2005 roku wydawnictwo Mag zanotowało przychody ze sprzedaży książek wynoszące 1,8 mln zł., co daje aż 100% wzrost w stosunku do roku 2004. Łączny obrót wyniósł 2,1 mln zł.

 
 
 
W roku ubiegłym oficyna wydała 34 tytuły, w tym 19 nowości. Łącznie sprzedano 131 tys. egz. książek, co daje aż 102% wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
 
Firma prowadzi także bezpośrednią sprzedaż online w sklepie internetowym wydawnictwa www.mag.com.pl. Książki wydawnictwa dzięki dystrybutorowi FK Jacek Olesiejuk Sp. z o.o. dostępne są również w innych księgarniach internetowych, m.in. Merlin.
 
Promocja:
 
Stałym elementem promocji, oprócz plakatów, 16-stronicowych książeczek z fragmentem ksiązki (bookletów) było przedpremierowe czytanie książek „Eragona” oraz „Najstarszego” w radiu BIS oraz emisje wywiadu z autorem w telewizji. Szczególną, bezprecedensową promocję przeprowadzono natomiast w tym roku (2006) przed premierą bestselleru „Chłopaki Anansiego” Neila Gaimana. Po raz pierwszy, bowiem w historii, do książki wyprodukowano zwiastun filmowy (trwa 59 sek.), który jest prezentowany zarówno w Internecie jako element marketingu wirusowego oraz jest prezentowany w kinach, w sieci Kinoplex w Polsce. W zwiastunie filmowym pojawia się m.in. Grażyna Wolszczak, prywatnie wielka miłośniczka prozy Gaimana. Reżyserem jest Stanisław Mąderek, absolwent łódzkiej filmówki, ceniony twórca kilkudziesięciu  realizacji filmowych w Polsce. To pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie na świecie zastosowane w promocji książki. Nawiasem mówiąc, Galmanowi bardzo się spodobał ten pomysł i sam zwiastun.
 
W 2005 roku wydawnictwo Mag:
  •  wprowadziło nowego, bestsellerowego autora Christophera Paoliniego, którego dwie powieści stały się bestsellerami. O sukcesie świadczy fakt otrzymania ASA EMPiKu w kategorii Literatura –fantastyka za 2005 rok dla Eragona – Christophera Paoliniego.
  • zleciło wyłączność na dystrybucję książek Firmie Księgarskiej Jacek Olesiejuk Sp.z o.o.
  • zmodernizowało stronę internetową wydawnictwa; od nowa ją projektując i wzbogacając jej funkcjonalność o nowe elementy. Wykonawcą strony jest firma Visualteam. Strona otrzymała wyróżnienie „Cool Site” i została oznaczona jako Cool Site w katalogu Netscape Open Directory w kategorii Word/Polska/Kultura_i_sztuka/Literatura/Fantastyka.
    Wyróżnienie zostało przyznane za „estetyczną prostotę wykonania, wartość funkcjonalną i merytoryczną. Dodatkowym plusem były zamieszczone na stronie informacje o możliwości przesłania własnych tekstów przez początkujących autorów”
  • wypromowało powieść historyczną Neala Stephensona Trylogię Cykl Barokowy (1 tom wydany w czerwcu 2005, kolejne co 2 miesiące); pierwszy tom trylogii (w 3 częściach) łącznie osiągnął sprzedaż prawie 17 tys egz. i zajmował 1 miejsce na liście bestsellerów księgarni Saska, 2 miejsce na liście bestsellerów powieści historycznych Merlin oraz trafił na listę 100 najlepiej sprzedających się tytułó w sieci EMPiK w 2005 roku. Drugi tom „Zamęt” ukaże się w lato tego roku
    E. Zakupiliśmy atrakcyjne tytuły planowane do wydania w 2006 oraz 2007 roku tytuły, które dopiero są promowane i filmowane na Zachodzie. Nie są to wyłącznie tytuły z fantastyki ale głównie powieści obyczajowe i tytuły kobiece
  • zakupiono atrakcyjne tytuły planowane do wydania w 2006 oraz 2007 roku tytuły, które dopiero są promowane i filmowane na Zachodzie. Nie są to wyłącznie tytuły z fantastyki ale głównie powieści obyczajowe i tytuły kobiece
  • podwoiło przychody ze sprzedaży książek
  

W 2006 roku Wydawnictwo Mag planuje:

  • wydać 58 tytułów, w tym 28 nowości
  • uruchomienie nowej serii wydawniczej „ Uczta konesera”, w której ukazywać się będą największe odkrycia literackie ostatnich 2-3 lat, głównie w Wlk. Brytanii. To książki wykraczające poza banalne tematy beletrystyki, ukazujące w nowej perspektywie uniwersalne mechanizmy społeczne, zachowania jednostki i problemy zarówno kobiet jak i mężczyzn w dobie przemian społecznych, cywilizacyjnych itp. To tytuły przeznaczone dla wymagającego czytelnika, poszukującego w literaturze poza ciekawą fabułą głębszych treści bądź też tęskniącego za naprawdę innym światem, niepodobnym, do tego, co zna. Oficyna Chce przedstawiać w „Uczcie” nowe trendy, książki kipiące energią i pomysłami, a także utwory, które poruszają ważne społeczne problemy i, mówiąc o zagrożeniach, skłaniają do refleksji. Wśród publikowanych autorów znajdą się z jednej strony laureaci prestiżowych nagród, pisarze znani i uznani na świecie, z drugiej zaś – nowi, ciekawi twórcy, którzy już teraz, dzięki niezwykłej wyobraźni, odcisnęli silne piętno na gatunku przeżywającym w ostatnich latach ogromny rozkwit. Serię zainauguruje powieść „Wieki światła” Iana McLeoda, pisarza brytyjskiego, bardzo wysoko oceniona zarówno przez krytyków brytyjskich jak i czytelników. Termin wydania to 2 czerwca.
  • gościć kilku pisarzy zagranicznych i ma nadzieję na przyjazd uznanego przez krytyków bestsellerowego pisarza brytyjskiego Neila Gaimana oraz młodych współczesnych pisarzy brytyjskich, prawdopodobnie na Krajowe Targi Książki. W planach 2007 jest wizyta w Polsce Christophera Paoliniego, autora bestsellerowego Eragona i Najstarszego. Trzeci tom planuje wydać w 2007 roku.
  • rozszerzyć zakres gatunkowy wydawanej prozyi wprowadzić drugą nowa serię współczesnej literatury, niefantastycznej, która ma być wydawana pod inną marką. Nastąpi to w 2007 roku. W niej ukaże się nowy hit światowy, szczegółów jeszcze nie zdradzę, ale szacujemy sprzedaż tego tytułu na co najmniej 100 tys. egz. w Polsce. Więcej szczegółów dopiero pod koniec czerwca. Proszę śledzić wiadomości Wirtualnego Wydawcy
  • istotnie zwiększyć nasze obroty
„Ale przede wszystkim chcemy, aby czytelnicy naszych książek byli zadowoleni z ich lektury, bo to z myślą o nich powstało wydawnictwo Mag, i to oni decydują o naszej przyszłości. I taka jest nasza misja” – Katarzyna Rodek (Wydawnictwo Mag)
 
Wydawnictwo zatrudnia 2 osoby.

Kategorie: Fantastyka, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.