Oficyna Wydawnicza Impuls – podsumowanie roku 2005

Oficyna Wydawnicza Impuls – podsumowanie roku 2005
Oficyna Wydawnicza Impuls działa na rynku wydawniczym od 16 lat. Właścicielem firmy i zarazem dyrektorem jest Wojciech Śliwerski, działem marketingu i handlu kieruje Monika Szajer, a szefową działu wydawnictw jest Danuta Porębska.
 
 
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2005 roku były książki akademickie dotyczące badań pedagogicznych, książki poradnikowe, cała logopedia z naciskiem na terapię oraz pedagogika specjalna, w tym szczególnie nowości dotyczące ADHD.
 
W 2005 roku Oficyna Wydawnicza Impuls zanotowała przychody ze sprzedaży książek wynoszące 2,19 mln zł, co daje 54,2% wzrost w stosunku do roku 2004.
 
 
 
W roku ubiegłym firma wydała 192 tytuły, w tym 104 nowości. Łącznie sprzedano 161 251 egzemplarzy książek.
 
Prawie połowa sprzedaży, to sprzedaż internetowa. Oferta „Impulsu” jest obecna we wszystkich czołowych księgarniach internetowych, książki są mocno promowane w tym medium.
 
 
 
W tym momencie Oficyna Wydawnicza Impuls ma 23 pracowników etatowych oraz kilka współpracujących osób.
 
W 2006 roku liczba wydanych tytułów powinna być podobna jak w roku 2005. Nowości powinny stanowić ok. 60-70%.
 
Plany wydawnicze koncentrują się wokół poszerzenia oferty dla środowisk akademickich w kraju oraz rozwijania tej, która jest adresowana do osób z różnymi deficytami w rozwoju, z różnym stopniem niepełnosprawności. Wydawnictwo nadal będzie wspierać wartościowymi materiałami metodycznymi nauczycieli, instytucje prowadzące kształcenie i doskonalenie zawodowe.
 
W ofercie pojawiają się pojedyncze „perełki” z literatury dziecięco-młodzieżowej i poezji.

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.