"Problemem są elementy logistyki: wiarygodność oferty hurtowni i wydawców". Krzysztof Jerzyk, wiceprezes księgarni internetowej Merlin.pl

"Problemem są elementy logistyki: wiarygodność oferty hurtowni i wydawców". Krzysztof Jerzyk, wiceprezes księgarni internetowej Merlin.pl

WaszWW: 27 miejsce wśród 500 najszybciej rozwijających się  firm technologicznych  w Europie to zapewne duży sukces. Jakie są szanse na to,  aby w przyszłym  roku polepszyć ten wynik?

KJ: Bardzo nas cieszy 27 miejsce w Europie w rankingu prowadzonym przez niezależną i znaną firmę Deloitte & Touche. Nie wykluczam, ze w przyszłym roku Merlin znajdzie się w pierwszej dziesiątce, na pewno jednak firmy nie osiągną w przyszłym roku tak dużych procentowych wartości wzrostu. Ranking uwzględniał sytuacje na rynku w latach 1999-2001. To czasy niezwykle intensywnego rozwoju firm branży IT.

WAszWW: Ranking jest oparty na ocenie procentowego wzrostu przychodów. Jaki przychód prognozuje Merlin na koniec tego roku? Czy zostanie wypracowany  zysk netto? 

KJ: Tak jak zakładaliśmy w naszym biznes planie Merlin.pl osiągnie 100% wzrost przychodów w roku 2002 w stosunku do roku poprzedniego. Będzie to wartość ok. 16 mln PLN. Podobnie jak Amazon.com w czwartym kwartale 2002 roku firma przestanie generować stratę.

WaszWW: Jaki będzie udział poszczególnych działów w sprzedaży na koniec roku  2002? 

KJ: Książki stanowią 75%. 

WaszWW: Analitycy z D&T w informacjach prasowych podawali, że  najważniejszym wyzwaniem dla firm z rankingu pozostaje organizacja sprzedaży i marketingu. Jak to jest w przypadku Merlina? 

KJ: Powiem nieskromnie, że jesteśmy w tych obszarach dobrzy. Rozumiemy internet,  specyfikę marketingu w sieci. Dla nas problemem są elementy logistyki: wiarygodność oferty hurtowni i wydawców, wykorzystanie internetu w komunikacji z dostawcami.

WAszWW: Dlaczego pana zdaniem tak niewiele (trzy) polskich firm znalazło się w rankingu? 

KJ: Wyniki rankingu potwierdzają niestety nienajlepszy stan naszej gospodarki. Wydaje się, ze kryzys gospodarczy dotyka polskie firmy mocniej niż przedsiębiorstwa w Czechach lub na Węgrzech.

WAszWW: Ilu klientów ma obecnie Merlin i ile zamówień jest  realizowanych dziennie? 

KJ: Mogę tylko powiedzieć, że jest to zdecydowanie ponad 1000 zamówień jednego dnia. Są tytuły, które sprzedajemy w ilości kilku tysięcy egzemplarzy w ciągu miesiąca

WaszWW: Jakie będą kolejne produkty wprowadzane do oferty  sklepu? 

KJ: Będzie to niespodzianka 

WaszWW: Jakie plany ma Merlin na 2003r.?

KJ: 1 stycznia zmieniamy siedzibę firmy, przeprowadzamy się do Piaseczna, do nowego, większego magazynu. Stawiamy sobie jeszcze wyżej poprzeczkę jeśli chodzi o jakość obsługi klienta, czas realizacji zamówień wiarygodność oferty.

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.