26 proc. wszystkich zakupów w sieci stanowią książki

26 proc. wszystkich zakupów w sieci stanowią książki

Według badań sieci firm badawczych Taylor Nelson Sofres (TNS), w 2002 roku średnio 34 proc. dorosłych użytkowników na świecie korzysta z Internetu (dane z 37 krajów). Oznacza to wzrost w stosunku do lat ubiegłych (31proc. 2001 roku i 27proc. 2000). Odsetek osób dokonujących zakupów za pośrednictwem globalnej sieci nie zmienił się i wynosi 15 proc. co w wartościach liczbowych oznacza wzrost o 9% (ze względu na wzrost liczby użytkowników Internetu).

Najczęściej za pośrednictwem sieci internauci kupują książki (26% wszystkich zakupów), płyty CD (17%) i ubrania (13%). Wzrasta jednak wirtualna sprzedaż sprzętu elektronicznego (o 2%) i usług turystycznych (również o 2%). 47% kupujących w sieci wydało w ciągu ostatnich 4 tygodni pomiędzy 1 a 100 euro. Znamienne jest, że 6% wydało w tym samym czasie ponad 1000 euro, potwierdzając wzrastający stopień zaufania do zakupów produktów o znacznej wartości przez Internet.

 KG

     info z BA, badania czytelników
handel elektroniczny, Rynki zagraniczne , Rynek polski

 

 

Kategorie: Rynek w liczbach

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.