Świat publikacji National Geographic

Świat publikacji National Geographic

National Geographic to magazyn, książki, filmy i płyty z muzyką etniczną. Wyłącznym licencjobiorcą National Geographic w Polsce jest Wydawnictwo G+JRBA. Posiada ono w ofercie również odzież i akcesoria podróżnicze, sygnowane logo NG.

Książki National Geographic znajdują się na polskim rynku od kwietnia 1999r. Pierwszym wydanym tytułem, jeszcze zanim ukazał się pierwszy numer magazynu NG, był album "Oczami fotografów". Obecnie w ofercie jest 60 tytułów.

Struktura oferty w 2001r. przedstawiała się następująco: 

 

Do sztandarowych produktów NG należą albumy. Od niedawna w ofercie są także przewodniki. W trzech seriach wydano dotychczas 10 przewodników: 

Przewodniki turystyczne po państwach i miastach: (Włochy, Francja, Grecja, Hiszpania, Londyn i Rzym) 
Przewodniki dla łowców przygód: ("Himalaje, Indie, Nepal i Pakistan", "Afryka Południowa i Wschodnia") 
Przewodniki podwodne: ("Nurkowanie. Morze Śródziemne", "Hurgada. Morze Czerwone")

W tym roku ukażą się jeszcze na pewno przewodnik turystyczny po Egipcie (wrzesień/październik) oraz album "Egipt z lotu ptaka".

W 2001r. wydawnictwo G+JRBA wydało 34 tytuły w nakładzie 175 tys. egz. Sprzedaż wzrosła o 23%.

Sprzedaż książek NG w mln zł.

AK

     info z BA, badania czytelników
handel elektroniczny, Rynki zagraniczne , Rynek polski

 

 

Kategorie: Rynek w liczbach

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.