Merlin.pl podsumowuje sezon podręcznikowy 2014
Przegląd
- Typ: Badania rynku, Rynek Polski
- Marka: Merlin
Coraz więcej Polaków kupuje podręczniki i wyprawkę szkolną w sieci. Jak wynika ze statystyk sklepu internetowego Merlin.pl, w tym roku aż 52% kupujących stanowili nowi klienci. W porównaniu do poprzedniego sezonu, łączna wartość zamówień podręczników wzrosła blisko dwukrotnie, a w przypadku art. papierniczych i przyborów szkolnych nawet o 320%.
Szczyt sezonu podręcznikowego tradycyjnie przypada na sierpień – w tym czasie dokonano ponad 46 proc. wszystkich szkolnych zakupów, jak wynika z danych Merlin.pl. Niemal co siódmy zakup przypadł na czerwiec i lipiec, czyli na długo przed rozpoczęciem roku szkolnego. Co ciekawe, duża grupa rodziców wybrała się na zakupy podręcznikowe dopiero we wrześniu.
– Analizując tegoroczny sezon, zauważamy, że coraz więcej zamówień podręczników przypada w terminie rozpoczęcia roku szkolnego, a nawet później. W tym roku już 4 na 10 paczek z wyprawką szkolną kompletowano we wrześniu – mówi Anna Bibik, kierownik projektu podręczniki w Merlin.pl – Tym samym, w stosunku do ubiegłego roku liczba zamówień podręczników po 1 września wzrosła dwukrotnie. – dodaje Anna Bibik.
Rekordowym okresem sprzedaży podręczników w Merlin.pl był przełom sierpnia i września – najwięcej paczek kompletowano w dniach 25 i 26 sierpnia oraz od 1 do 3 września. W tym czasie dzienna liczba zamówień była czterokrotnie wyższa od średniej w całym sezonie podręcznikowym, bijąc rekord wysyłanych paczek w sezonie świątecznym, tradycyjnie najbardziej intensywnym okresie dla e-sklepów.
Według statystyk Merlin.pl, zakupy podręczników online cieszyły się największą popularnością w województwach mazowieckim, wielkopolskim i śląskim – mieszkańcy tych regionów dokonali największej liczby zamówień. Niezmiennie na szkolne zakupy w sieci częściej wybierają się mamy, niż ojcowie – w tym roku 66 % wszystkich klientów, którzy zakupili podręczniki lub elementy wyprawki szkolnej, stanowiły kobiety.
Przygotowując się do tegorocznego sezonu sprzedaży artykułów szkolnych, Merlin.pl położył nacisk na usprawnienie procesu realizacji zamówień. Sklep postawił także na przyspieszenie kompletowania i wysyłki produktów. Aby sprostać realizacji wzmożonej liczby zamówień, zwiększono także liczbę pracowników magazynu w sezonie. Dodatkowym usprawnieniem dla klientów była także dedykowana wyszukiwarka podręczników i ćwiczeń na stronie sklepu.
– W tym roku ponownie udostępniliśmy wyszukiwarkę zawierającą gotowe listy podręczników z 40 tys. klas. Rodzice mogli w trzech prostych krokach sprawdzić
i wybrać właściwy zestaw książek z bazy. Wystarczyło odszukać klasę dziecka, a system prezentował gotowy zestaw podręczników i ćwiczeń, co znacznie skracało proces poszukiwań każdego tytułu z osobna – podsumowuje Anna Bibik z Merlin.pl.
Sklepy internetowe oferują klientom decydującym się na zakup podręczników w sieci wiele form odbioru m.in. przesyłkę pocztową, kuriera, paczkomaty czy odbiór własny. W przypadku Merlin.pl, niemal wszystkie zamówienia od kwoty 150 zł były wysyłane bezpłatnie, a dodatkowo klienci mogli wskazać jeden z niemal 200 punktów odbioru własnego zlokalizowanych w całej Polsce (partnerska sieć sklepów Małpka Express, Kolporter).
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.