Czytelnicze wakacje w salonikach Kolportera

Czytelnicze wakacje w salonikach Kolportera

Przegląd

W czasie tegorocznych wakacji klienci saloników Kolportera kupili około 50 tysięcy różnego rodzaju książek.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się kolekcje książkowe. Najpopularniejszymi były: kolekcja książek Stephena Kinga, „Złota Kolekcja Daniel Steel”, „Mistrzowie polskiej fantastyki” oraz saga „Siostry ze Złotego Brzegu”. Wśród pojedynczych tytułów wakacyjne „Top 5” stanowiły natomiast: „Perska zmysłowość” Laily Shukri, „Kolejne 365 dni” Blanki Lipińskiej, „Listy zza grobu” Remigiusza Mroza, „Zranić marionetkę” Katarzyny Grocholi oraz „Złota klatka” Camilli Lackberg.

W sumie od 1 czerwca do 31 sierpnia br. w punktach sieci Kolportera sprzedano 49 460 egzemplarzy różnego rodzaju książek i 3 673 kolorowanki dla dzieci.

– Sezon urlopowy sprzyja czytaniu, więc wakacje to dobra pora, jeśli chodzi o sprzedaż książek. Dominuje literatura popularna. Kryminały, romanse, fantastyka, powieści obyczajowe zawsze znajdują swoich nabywców, podobnie jak książki znanych i lubianych autorów. Sprzedaż książek wspierają też w wyraźny sposób akcje promocyjne, organizowane przez wydawców. Bardzo popularne – nie tylko w okresie wakacyjnym – stają się również kolekcje książkowe, których co najmniej kilka mamy stale w swojej ofercie – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Książki – jako odrębna kategoria produktowa – pojawiły się w ofercie saloników już w 2011 r. Dziś są dostępne w większości punktów sieci Kolportera.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Kolporter zarządza siecią ok. 800 saloników prasowych. Spółka zatrudnia w całym kraju blisko tysiąc osób.

 

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Kolporter