Helion S.A. w 2006 roku

Helion S.A. w 2006 roku
Siła wieku – 15 lat wzrostu przychodów
Grupa Wydawnicza Helion S.A.
 
W roku 2006 Grupa Wydawnicza Helion S.A. obchodziła 15-lecie działalności. Moment to doskonały, by podsumować efekty pracy jednego z największych wydawnictw specjalistycznych w Polsce.
 
Gliwicka spółka w ciągu półtorej dekady przeszła długą drogę od niewielkiego wydawcy poradników informatycznych, działającego jedynie w obszarze specjalistycznych książek dla zawodowych informatyków, do potentata na rynku literatury IT. W tym czasie Helion systematycznie wykorzystywał wzrost zapotrzebowania na umiejętności IT, jak również skutecznie eliminował kolejnych graczy na rynku. Przyjęta strategia okazała się sukcesem: marka Helion jest dziś synonimem książek dla użytkowników komputerów bez względu na poziom ich informatycznych umiejętności.
 
Mimo osiągnięcia maksymalnego poziomu udziału w sektorze książek IT Helion wciąż się rozwijał. W roku 2004 rozpoczął realizację strategii dywersyfikacji działalności, wprowadzając na rynek markę Onepress (http://onepress.pl/). Obejmuje ona swym zakresem już ponad 270 poradników dla przedsiębiorców i menedżerów. Pionierska, odważna i konsekwentnie realizowana strategia rozwoju sprawiła, że nowa marka została błyskawicznie zauważona przez rynek. Udział marki Onepress w całkowitych przychodach Grupy Wydawniczej systematycznie rośnie, przewyższając już ich skalą wielu wydawców od lat działających w tym sektorze. W ubiegłym roku przychody GW Helion S.A. wygenerowane w sektorze poradników biznesowych wzrosły aż o 55%.
 
Editio (http://editio.pl) – trzecia marka w strukturze GW Helion S.A., pojawiła się w 2005 roku. Książki spod tego znaku to wspaniały sposób na przyjemne spędzenie wolnych chwil i oderwanie się od zgiełku dnia codziennego. Inteligentna publicystyka oraz beletrystyka z najwyższej półki gwarantują świetną i mądrą rozrywkę. Editio to starannie wyselekcjonowana literatura dla ludzi myślących i oczekujących od książki więcej niż tylko zabicie czasu.
 
Skuteczność strategii wchodzenia w nowe sektory skłoniła spółkę do dalszej ekspansji. W roku 2006 zadebiutowały kolejne marki, składające się dziś na Grupę Wydawniczą Helion S.A. Pierwsza z nich to Helion Edukacja (http://edukacja.helion.pl/), której priorytetowym projektem w ubiegłym roku było wprowadzenie na rynek informatycznego zestawu „Informatyka Europejczyka” – najbardziej aktualnego i kompletnego zestawu edukacyjnego dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Tym samym Helion wkroczył na trudny rynek podręczników szkolnych i już w pierwszym roku działalności na nim otrzymał szereg pozytywnych opinii środowiska nauczycielskiego oraz prestiżową nagrodę w kategorii najlepszy podręcznik, przyznaną Helionowi na ubiegłorocznych Targach Książki Edukacyjnej EDUKACJA XXI w Warszawie.
 
Z końcem roku zadebiutowała również marka Septem (http://septem.pl). To starannie wyselekcjonowana literatura poradnikowa obejmująca zarówno tematykę związaną ze zdrowiem, dobrym samopoczuciem, jak i aktywnym sposobem spędzania wolnego czasu. Dzięki niej czytelnicy zdobędą nowe umiejętności pomocne w realizacji swoich pasji, hobby, ale również codziennych zadań. Markę Septem zainicjowały dwie nowe serie wydawnicze: Poradniki bez kantów (serią 6 książek, z zaokrąglonymi rogami) oraz Lekarz rodzinny (11 publikacji medycznych, wydanych w podręcznym formacie, bogato ilustrowanych i kolorowych).
 

 
Zdecydowanie tłusty rok 2006
16% wzrostu obrotów, ponad 26,1 mln zł przychodu
 
GW Helion S.A. to jedno z najlepiej zarządzanych przedsiębiorstw branży wydawniczej. Świadczą o tym wyniki spółki, która od 15 lat nieprzerwanie powiększa swoje przychody i zyski. To jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm branży wydawniczej. Spółka rośnie w siłę znacznie szybciej niż sektory, w których działa, a w ostatnich 5 latach niemal podwoiła obroty. Tylko w roku 2006 zwiększyła swoje przychody o ponad 16%, osiągając przychód 26,1 mln zł. W ten sposób Helion zrealizował ponad 104,5% założonego z początkiem 2006 roku planu sprzedaży. Sukcesywnie rośnie również kapitał własny wydawnictwa. W roku 2006 wynosił 8 341 645 zł.
 
Jako jedno z nielicznych wydawnictw GW Helion S.A. już czterokrotnie została uhonorowana tytułem „Gazeli Biznesu” – nagrodą przyznawaną najdynamiczniej rozwijającym się firmom w Polsce. To jedyny ranking, który uwzględnia nie tylko ostatni rok działalności, ale bada dynamikę rozwoju firmy i premiuje jej szybki i stabilny rozwój w okresie ostatnich 3 lat.
 
 

 

Za wzrastającymi przychodami Grupy Wydawniczej podążają sprzedane w 100% nakłady. Od początku działalności ponad 5 mln egz. książek GW Helion znalazło swoich nabywców. W roku 2006 całkowity sprzedany nakład książek wydawnictwa wyniósł 870 tys. W odniesieniu do roku 2005 to wzrost o blisko 7%.
 
 
 
Aktywność wydawnicza GW Helion S.A. jest imponująca. W ubiegłym roku w ręce czytelników wydawnictwo oddało 436 nowych tytułów, ponad 8 nowych tytułów każdego tygodnia. Tak znaczna liczba nowości to efekt realizacji strategii rozwoju nowych marek (Onepress, Septem) oraz przyjętej strategii produktowej dla marki Helion. Zakłada ona, że wydawca książek informatycznych chcący zaspokoić potrzeby klientów musi dorównywać kroku międzynarodowym przedsiębiorstwom branży IT – najbardziej dynamicznie zmieniającej się branży na świecie. Helion na bieżąco analizuje i śledzi poczynania firm IT oraz popularność technologii informatycznych. Potwierdza to premiera książek o nowym systemie operacyjnym Microsoftu® — książki o Windows Vista dostępne w punktach sprzedaży w dniu premiery nowego systemu!
 
 
 
Złote rybki w sieci
Księgarnie internetowe helion.pl i onepress.pl

Działalność GW Helion S.A. na polu on-line od lat uważana jest za wzorcowy przykład wykorzystania narzędzi internetowych w działalności wydawniczej. Serwisy internetowe helion.pl i onepress.pl należą do jednych z największych tematycznych księgarń internetowych w Polsce. Łączna wartość przychodów sklepów online będących własnością GW Helion S.A. wyniosła już ponad 25 mln zł. Tylko w roku 2006 obie księgarnie zrealizowały blisko 70 tys. indywidualnych zamówień, sprzedając książki o wartości 5,32 mln zł.
 
 
 
Księgarnie helion.pl i onepress.pl generują blisko 22% przychodów GW Helion SA. To bardzo dobry wynik, rzadko spotykany w sektorze przedsiębiorstw działających na rynku tradycyjnym. Warto w tym miejscu podkreślić, że Helion stosuje sztywną politykę cenową w Internecie. Księgarnie on-line, z wyłączeniem okresowych promocji, sprzedają książki w sugerowanych cenach detalicznych, drukowanych na okładkach. W ten sposób Helion chce uniknąć niezdrowej konkurencji pomiędzy wydawcą a pośrednikiem handlowym.
 
Serwisy internetowe Helionu to jeden z najważniejszych elementów strategii budowania marki w poszczególnych sektorach. To główny powód tworzenia nowych sklepów, odrębnych dla każdej z marek. Grupa Wydawnicza traktuje swoje księgarnie on-line jako jeden z najważniejszych kanałów promocyjnych oferty informatycznej, poradników biznesowych czy podręczników szkolnych. Za ich pośrednictwem wspierane są akcje marketingowe prowadzone na tradycyjnym rynku.  Własne i zewnętrzne bazy adresowe klientów indywidualnych, działania reklamowe na wielu witrynach, portalach, wortalach to tylko nieliczne narzędzia służące kreowaniu marki.
 
Gwiazdy GW Helion S.A. w 2006 roku

Helion:

1.    Podstawy obsługi komputera. Ilustrowany przewodnik
2.    Excel 2003 PL. Ilustrowany przewodnik
3.    Windows XP PL. Ilustrowany przewodnik
4.    Fotografia cyfrowa. Ilustrowany przewodnik
5.    Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy
6.    Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć. Wydanie III
7.    ABC komputera. Wydanie IV
8.    Fotografia cyfrowa. Przewodnik
9.    ABC komputera. Wydanie V
10.    Excel 2003 PL. Biblia
 
Onepress:
1.    SZTUKA PERSWAZJI, czyli język wpływu i manipulacji
2.    Sztuka wojny   
3.    Alchemia manipulacji   
4.    Grzeczne dziewczynki nie awansują
5.    Jak zarobiłem 2 000 000 $ na giełdzie
6.    Mowa ciała. Praktyczne wprowadzenie
7.    Freakonomia. Świat od podszewki
8.    NLP w biznesie. Techniki skutecznego przekonywania
9.    Moc Przyciągania. 5 prostych kroków do zdobycia bogactwa (lub czegokolwiek innego)
10.    NLP. Wpływ na siebie i innych
 

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.