Jak uratować małe księgarnie? Rusza nowy portal WiedzaKsiegarza.pl

Jak uratować małe księgarnie? Rusza nowy portal WiedzaKsiegarza.pl

Przegląd

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Księgarnia jest nie tylko punktem sprzedaży książek, lecz także centrum kultury, prowadzonym często przez ludzi z pasją, którzy potrafią doradzić w wyborze lektury. Z myślą o takich księgarniach rusza strona WiedzaKsięgarza.pl, portal merytorycznego wsparcia, cyfrowy poradnik online, a zarazem platforma wymiany dobrych praktyk między księgarzami.

W każdej księgarni szukam ręki księgarza lub księgarki, która wybiera najważniejsze, najciekawsze książki, niekoniecznie muszą to być najnowsze pozycje. – mówi Justyna Sobolewska, dziennikarka pisząca o książkach i recenzentka literackaNajbardziej mnie urzeka to, że księgarze to ludzie z entuzjazmem, którzy chcą animować życie wokół książek. – dodaje.

Jesteśmy przekonani, że książka – mimo rozwoju mediów cyfrowych – nadal pozostaje najważniejszym elementem kultury, a dobrze prowadzona księgarnia – najlepszym miejscem dla czytelników szukających lektury z legalnego źródła. – mówi Kinga Jakubowska, prezes Fundacji Legalna Kultura, która organizuje projekt.

WiedzaKsięgarza.pl w pigułce

Celem projektu WiedzaKsięgarza.pl jest poszerzenie wiedzy księgarzy poprzez porady, szkolenia i warsztaty online. Cyfrowy poradnik udostępnia poradniki tematyczne z zakresu m.in. marketingu i promocji, zdobywania funduszy, animacji kulturowej, rynku książki, prawa i edukacji. WiedzaKsięgarza.pl to także sieć kontaktów, która zrzesza małe księgarnie i jest przestrzenią do wymiany dobrych praktyk stosowanych w branży księgarskiej (do „bazy dobrych praktyk” zgłosiło się już około 100 księgarni). We współpracy z ekspertami cyfrowy poradnik dostarcza wiedzę wspierającą księgarzy w promocji czytelnictwa i trudnej konkurencji na rynku zdominowanym przez wielkie sieci księgarskie.

Jak Legalna Kultura wspiera księgarnie:

  • tworzenie wirtualnych poradników  we współpracy z ekspertami pisarzami, wydawcami i blogerami książkowymi,

  • wymiana dobrych praktyk i doświadczeń znanych na rynku księgarskim,

  • tworzenie sieci kontaktów dla małych księgarni,

  • dostarczanie know-how z zakresu promocji czytelnictwa i rynku książki w Internecie (prawo w księgarni, media społecznościowe) oraz w lokalnych społecznościach (animacja kulturalna),

  • promocja małych, lokalnych księgarni z całej Polski,

  • przygotowanie gotowych rozwiązań edukacyjnych (scenariusze lekcji szkolnych w księgarniach).

Fundacja Legalna Kultura prowadzi społeczną kampanię edukacyjną promującą korzystanie z legalnych źródeł kultury oraz postawę świadomego uczestnictwa w kulturze. W tym czasie Fundacja prowadziła pięć projektów, m.in. Otwarte Drzwi do Kultury, Kultura Na Widoku czy W czerni kina. Dzięki współpracy z ambasadorami i partnerami nasza kampania dotarła do setek tysięcy czytelników, widzów i słuchaczy. Sercem działalności jest strona www.legalnakultura.pl, na której działa jedyna w Polsce Baza Legalnych Źródeł Kultury.

Linki do wybranych wypowiedzi wideo:

Prof. Jerzy Bralczyk – księgarnia nie jest archaizmem

Mariusz Cieślik o polskim rynku książki:

Justyna Sobolewska o małych księgarniach:

Projekt jest realizowany przez Fundację Legalna Kultura w ramach programu Partnerstwo dla książki finansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Więcej informacji na stronie www.wiedzaksiegarza.pl

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.