Jak uratować małe księgarnie? Rusza nowy portal WiedzaKsiegarza.pl

Jak uratować małe księgarnie? Rusza nowy portal WiedzaKsiegarza.pl

Przegląd

Księgarnia jest nie tylko punktem sprzedaży książek, lecz także centrum kultury, prowadzonym często przez ludzi z pasją, którzy potrafią doradzić w wyborze lektury. Z myślą o takich księgarniach rusza strona WiedzaKsięgarza.pl, portal merytorycznego wsparcia, cyfrowy poradnik online, a zarazem platforma wymiany dobrych praktyk między księgarzami.

W każdej księgarni szukam ręki księgarza lub księgarki, która wybiera najważniejsze, najciekawsze książki, niekoniecznie muszą to być najnowsze pozycje. – mówi Justyna Sobolewska, dziennikarka pisząca o książkach i recenzentka literackaNajbardziej mnie urzeka to, że księgarze to ludzie z entuzjazmem, którzy chcą animować życie wokół książek. – dodaje.

Jesteśmy przekonani, że książka – mimo rozwoju mediów cyfrowych – nadal pozostaje najważniejszym elementem kultury, a dobrze prowadzona księgarnia – najlepszym miejscem dla czytelników szukających lektury z legalnego źródła. – mówi Kinga Jakubowska, prezes Fundacji Legalna Kultura, która organizuje projekt.

WiedzaKsięgarza.pl w pigułce

Celem projektu WiedzaKsięgarza.pl jest poszerzenie wiedzy księgarzy poprzez porady, szkolenia i warsztaty online. Cyfrowy poradnik udostępnia poradniki tematyczne z zakresu m.in. marketingu i promocji, zdobywania funduszy, animacji kulturowej, rynku książki, prawa i edukacji. WiedzaKsięgarza.pl to także sieć kontaktów, która zrzesza małe księgarnie i jest przestrzenią do wymiany dobrych praktyk stosowanych w branży księgarskiej (do „bazy dobrych praktyk” zgłosiło się już około 100 księgarni). We współpracy z ekspertami cyfrowy poradnik dostarcza wiedzę wspierającą księgarzy w promocji czytelnictwa i trudnej konkurencji na rynku zdominowanym przez wielkie sieci księgarskie.

Jak Legalna Kultura wspiera księgarnie:

  • tworzenie wirtualnych poradników  we współpracy z ekspertami pisarzami, wydawcami i blogerami książkowymi,

  • wymiana dobrych praktyk i doświadczeń znanych na rynku księgarskim,

  • tworzenie sieci kontaktów dla małych księgarni,

  • dostarczanie know-how z zakresu promocji czytelnictwa i rynku książki w Internecie (prawo w księgarni, media społecznościowe) oraz w lokalnych społecznościach (animacja kulturalna),

  • promocja małych, lokalnych księgarni z całej Polski,

  • przygotowanie gotowych rozwiązań edukacyjnych (scenariusze lekcji szkolnych w księgarniach).

Fundacja Legalna Kultura prowadzi społeczną kampanię edukacyjną promującą korzystanie z legalnych źródeł kultury oraz postawę świadomego uczestnictwa w kulturze. W tym czasie Fundacja prowadziła pięć projektów, m.in. Otwarte Drzwi do Kultury, Kultura Na Widoku czy W czerni kina. Dzięki współpracy z ambasadorami i partnerami nasza kampania dotarła do setek tysięcy czytelników, widzów i słuchaczy. Sercem działalności jest strona www.legalnakultura.pl, na której działa jedyna w Polsce Baza Legalnych Źródeł Kultury.

Linki do wybranych wypowiedzi wideo:

Prof. Jerzy Bralczyk – księgarnia nie jest archaizmem

Mariusz Cieślik o polskim rynku książki:

Justyna Sobolewska o małych księgarniach:

Projekt jest realizowany przez Fundację Legalna Kultura w ramach programu Partnerstwo dla książki finansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Więcej informacji na stronie www.wiedzaksiegarza.pl

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.