Grupa Videograf w 2005 roku

Grupa Videograf w 2005 roku
Grupa wydawnicza Videograf składa się z dwóch wydawnictw Videograf II Sp. z o.o. i Videografu Edukacja Sp. z o.o. Firma prowadzi działalność skupioną przede wszystkim na wydawaniu albumów, słowników i poradników.
 
Najlepiej sprzedajacymi się tytułami w 2005 roku były:
  • Rycerze królestwa,
  • Rozdarty czarczaf,
  • Kobiety dyktatorów,
  • album Polska – zaproszenie do podróży,
  • Wielka księga humoru,
  • Przysłowia polskie,
  • ABC użytkownika komputera

W 2005 roku Grupa Videograf wypracowała przychód ze sprzedaży książek wynoszący 6,04 mln zł, co daje 8,4% wzrost w stosunku do roku 2004.

 
 
 
W roku ubiegłym firma wydała 49 tytułów, w tym 33 nowości. Łącznie sprzedano 642 711 egz. książek.
 
System dystrybucji Grupy Videograf:
  • rynek hurtowo-księgarski,
  • sprzedaż przez kluby wysyłkowe (liderem jest KDC i RD),
  • tytuły na wyłączność dla Składnicy księgarskiej,
  • sklep internetowy Merlin,
  • sieć Matras,
  • hurtownia Dictum dostarcza książki do Empi-ków

Plany na 2006 rok:

  • wydanie 140 tytułów, w tym 116 nowości
  • dalszy rozwój oferty beletrystycznej w ramach serii „Czas i ludzie”
  • rozwój fantasy dla dzieci i młodzieży, cykl 10 tomów Siedem pieczęci” i trylogia Merle – autorstwa Kai Meyera, trylogia Andrzeja Żaka „Władca czasu”, oraz inne cykle fantasy 
  • seria informatyczna dla każdego – praktyczne tematy oraz podręczniki z zakresu informatyki

Firma zatrudnia obecnie 105 pracowników i nie przewiduje zmian w zatrudnieniu w najbliższym czasie.

 
 
 
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.