Helion S.A. – lider na rynku literatury informatycznej – od początku 2002 roku dystrybucję swoich książek prowadzi za pośrednictwem własnej siatki handlowej. W tym czasie w działaniach marketingowych i handlowych wydawnictwa ogromną rolę odgrywały wszystkie elementy składające się na całość działań promocji sprzedaży. W ciągu ponad 4 lat siatka reprezentantów handlowych, odwiedzająca ponad 1000 punktów sprzedaży, do perfekcji opanowała sztukę merchandisingu na rynku księgarskim. Sukcesywnie zwiększany był udział w ogólnej powierzchni ekspozycyjnej m.in. o własne stockdisplaye i regały. Ekspozycji towarzyszyły inne elementy promocji sprzedaży (reklamy świetlne, przenośne miejsca reklamowe, materiały reklamowe…).
Tylko w 2004 roku łączna liczba materiałów wspierających sprzedaż i przekazanych partnerom handlowym przekroczyła 115 tys. sztuk (z wyłączeniem katalogów wydawniczych).
Następny krok Helionu to współtworzenie sieci specjalistycznych księgarń z literaturą informatyczną i biznesową, w których jedno z pomieszczeń dedykowane jest wydawnictwu. W maju wspólnie z Funduszem Beta, w księgarni Kwantum we Wrocławiu, Helion uruchomił drugie w Polsce stoisko patronackie wydawnictwa. W oparciu o zasady merchandisingu i doświadczenia ekspozycyjne z setek punktów sprzedaży książek, zaaranżowany został wystrój wnętrza pomieszczenia. We współpracy z księgarnią zaprojektowano m.in. układ, rozmieszczenie i rodzaj nowych mebli oraz regałów, miejsca promocyjne oraz zoptymalizowano strefę sprzedaży.
Wydawnictwo partycypuje w kosztach aranżacji księgarni, licząc na podniesienia atrakcyjności punktu handlowego i maksymalizacji przychodów księgarni.
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4