Księgarnia Pod Arkadami

Księgarnia Pod Arkadami
WirtualnyWydawca: Jak długo działa księgarnia „Pod Arkadami”?
 
Piotr Biały-Księgarnia Pod Arkadami: Historia Księgarni Pod Arkadami sięga połowy lat pięćdziesiątych. Została ona umieszczona na parterze kamienicy wchodzącej w skład Kościuszkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej, powstałej w latach 1955-1958, podobnej do zbudowanej w Warszawie, w tym samym okresie i podobnym stylu, Marszałkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej. Księgarnia mieści się przy ulicy Świdnickiej, która od wieków jest główną handlową arterią miasta, dobiegającą do Rynku. Księgarnia funkcjonuje w tym miejscu nieprzerwanie od 1956 roku. Początkowo była Księgarnią nr 1 państwowej sieci księgarń Dom Książki. Przez wiele lat odbywały się tu „Poniedziałki Pod Arkadami” – cotygodniowe wieczorne spotkania z autorami książek i aktorami mieszczącego się w sąsiedztwie Teatru Polskiego. W grudniu 1990 roku księgarnia została sprywatyzowana. Obecnie jest własnością spółki, do której grona należą doświadczeni księgarze i wybitni menedżerowie. Księgarnia łączy tradycję z nowoczesnością, której przejawem jest uruchomiona w minionym roku księgarnia internetowa.
 
WW: Jaki jest profil Księgarni?
 
PB: Fiszka.pl – Księgarnia Pod Arkadami jest księgarnią ogólno asortymentową. Naszym głównym celem jest prezentowanie klientom możliwie najszerszej oferty, w możliwie najkorzystniejszych dla nich cenach. Nie ograniczamy się więc do oferowania pozycji tylko z wybranych segmentów rynku księgarskiego. Możliwe jest to dzięki bardzo dużej powierzchni księgarni.
 
WW: Kto jest kierownikiem księgarni „Pod Arkadami”? Kto jest odpowiedzialny za zamówienia?
 
PB: Fiszka.pl – Księgarnia Pod Arkadami jest spółką zarządzaną przez panią prezes (Zofię Parzybok – przyp. redakcji), która jest wybitnym ekonomistą i menedżerem z bogatym doświadczeniem w wielu branżach.
Każdy pracownik naszej księgarni jest upoważniony do zamawiania książek u dostawców. Dzięki temu nasi klienci mogą uzyskać u każdego pracownika nie tylko informacje o aktualnie dostępnych książkach, ale również o możliwości sprowadzenia trudniej dostępnych pozycji.
 
WW: Ile osób zatrudnia księgarnia?
 
PB: Każdego dnia w księgarni pracuje kilkanaście osób. Krąg osób związanych z księgarnią jest jednak o wiele, wiele większy. Ilość pracowników oraz ich zaangażowanie sprawia, że mimo iż nasza księgarnia zorganizowana jest w formie samoobsługowej, nie jest wyłącznie miejscem zakupów. Każdy gość naszej księgarni może porozmawiać z naszymi pracownikami, zasięgnąć porady, czy dowiedzieć się czegoś o nowościach i zapowiedziach rynku. Dotyczy to również kontaktu telefonicznego oraz za pośrednictwem Internetu.
 
WW: Jaka jest powierzchnia księgarni „Pod Arkadami”? Ile Księgarnia ma witryn?
 
PB: Księgarnia zajmuje dwa, połączone ze sobą, lokale o powierzchni kilkuset metrów każdy. W lewej części znajduje się beletrystyka, fantastyka, sensacja, literatura dla dzieci i młodzieży oraz książki związane z językami obcymi. W prawej części znajduje się szeroko rozumiana literatura naukowa, poradniki, mapy i podręczniki. Obie części posiadają po cztery duże witryny z często zmienianą ekspozycją rekomendowanych pozycji.
 
WW: Ile tytułów Księgarnia ma w swojej ofercie?
 
PB: W prowadzonej przez nas komputerowej ewidencji znajdują się informacje o blisko 90 tysiącach pozycji. W ciągłej sprzedaży posiadamy kilkadziesiąt tysięcy tytułów.
 
WW: Z iloma wydawcami współpracuje Księgarnia? Czy wolą Państwo zaopatrywać się poprzez dystrybutorów/hurtowników czy bezpośrednio u wydawców?
 
PB: Nasza księgarnia współpracuje z kilkudziesięcioma wydawnictwami i hurtowniami. Wybór współpracy – bezpośredniej lub z udziałem pośrednika – jest podejmowany zawsze indywidualnie. Cenimy sobie obie te formy zapatrywania księgarni. Atutem hurtowni jest szeroka oferta, również na książki małych wydawnictw i najczęściej bardzo szybka realizacja zamówień. Przy bezpośredniej współpracy z wydawnictwami docierają do nas zazwyczaj dużo szybciej nowości i informacje o zapowiedziach. W przypadku najpoczytniejszych książek tylko wydawnictwa są w stanie sprostać dużemu zapotrzebowaniu ilościowemu w tak dużych księgarniach jak nasza.
 
WW: Z którymi hurtowniami/dystrybutorami współpracuje się Księgarni najlepiej?
 
PB: Najbardziej cenimy sobie współpracę z takimi dostawcami, którzy w danej chwili potrafią nam udzielić informacji o poszukiwanych przez nas książkach oraz dostarczyć je możliwie najszybciej. Jest to dla nas bardzo istotne ponieważ szybka realizacja zamówień z naszej księgarni internetowej, bieżące uzupełnianie oferty księgarni, a także sprowadzanie książek poszukiwanych przez naszych klientów są dla nas priorytetem. Do grona takich dystrybutorów możemy zaliczyć Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw Azymut czy hurtownię Wolumen.
 
WW: Posiadacie dodatkowo klub internetowy Fiszka.pl?
 
PB: W minionym roku, dzięki zaangażowaniu wielu osób uruchomiliśmy naszą księgarnię internetową Fiszka.pl. Cieszy się ona błyskawicznie rosnącym zainteresowaniem. Zarówno ze względu na wygląd, funkcjonalność, oferty specjalne i świadczone usługi przez wielu uznawana jest za nie mającą sobie równych. Mimo, iż istnieje od zaledwie kilku miesięcy wyprzedza już wielu konkurentów. Współpracujemy z różnymi serwisami internetowymi, w tym z największym polskim portalem Onet.pl. Jako pierwsi wprowadziliśmy usługę Szybka książka, dzięki której klient otrzymuje książki do domu nawet w kilka godzin od złożenia zamówienia. Usługa jest obecnie dostępna tylko na terenie miasta Wrocławia, ale wkrótce zostanie uruchomiona również w innych miastach. Fiszka.pl to nie tylko księgarnia internetowa, ale również ciekawe źródło informacji o nowościach i zapowiedziach książkowych. Ponadto księgarnia jest patronem wielu organizowanych we Wrocławiu i innych miastach imprez oraz uczestniczy w dystrybucji biletów wstępu na te wydarzenia. Fiszka.pl często zaskakuje swoich zarejestrowanych klientów niezwykłymi ofertami, dzięki którym uzyskują oni dodatkowe rabaty czy bezpłatne gadżety.
 
 
WW: Jak ocenia Pan sprzedaż za rok ubiegły?
 
PB: Wiele osób prowadzących działalność na rynku księgarskim zwraca uwagę na złą sytuację tej branży oraz zanik zainteresowania książką. Ostatnie miesiące naszej działalności są jednak niepodważalnym dowodem na to, że dzięki pomysłowości i zaangażowaniu można odnosić w tej branży sukcesy, również finansowe. Ostatnie miesiące w naszej firmie to wdrażanie nowych form sprzedaży, zwiększanie zatrudnienia i znaczny wzrost obrotów. Dobra kondycja finansowa firmy pozwala na przygotowywanie ofert specjalnych dla klientów, również takich, które nie przynoszą zysków komercyjnych.
 
WW: Życzymy dalszego dynamicznego rozwoju. Dziękujemy za rozmowę.
 
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.