Langenscheidt, wrześniowa sprzedaż słowników

Langenscheidt, wrześniowa sprzedaż słowników

WirtualnyWydawca: W jaki sposób Langenscheidt wychodzi naprzeciw coraz to nowym
oczekiwaniom uczniów, studentów, nauczycieli, czy też może wymagania klientów
są niezmienne… chcą tylko szybko i skutecznie nauczyć się języka?

Olga Kokosińśka: Wraz z ciągłym rozwojem rynku edukacyjnego rosną wymagania klientów,
uczących się bądź nauczających przy pomocy  podręczników i pomocy językowych.
Wejście Polski do Unii Europejskiej zachęciło Polaków do nauki języków obcych,
co spowodowało wzrost zapotrzebowania na różnorodne publikacje wspomagające proces
nauki.

Wychodząc na przeciw potrzebom klientów, rozpoczęliśmy we wrześniu specjalną
kampanię promocyjną polegającą na wprowadzeniu nowej linii tytułów sprzedawanych
po bardzo niskiej cenie .

WW: I jakie efekty Państwo osiągnęliście?

OK: Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży tytułów objętych akcją SUPERceny.
Sprzedaliśmy po 4 tysiące egzemplarzy słowników:

“Langenscheidt duży słownik polsko-angielski angielsko-polski”, (29,90 zł)

“Langenscheidt duży słownik polsko-niemiecki niemiecko-polski”, (29,90 zł)

Także “Langenscheidt słownik polsko-angielski angielsko-polski PCV”, (24,90 zł)-3
tysiące egzemplarzy.

oraz po 2 tysiące egzemplarzy:

“Ilustrowany słownik ucznia angielsko-polski”, (29,90 zł)

“Język niemiecki Wypracowania maturalne. Wzory z tłumaczeniami”, (14,50 zł)

“Język niemiecki Listy i teksty użytkowe z tłumaczeniami”, (14,50 zł)

“Język angielski. Korepetycje domowe. Program powtórek przed klasówką, maturą,
egzaminem z testami sprawdzającymi”, (14,50 zł)

:Jak pisać po angielsku. Listy, kartki, SMS-y, maile, ogłoszenia. Wzory angielskie
z tłumaczeniami”, (14,50 zł)

Po pierwsze sprawdziło się nasze przewidywanie, ze znaczne obniżenie cen spowoduje
proporcjonalne zwiększenie sprzedaży. Po drugie wprowadzenie na rynek tytułów
w SUPERcenach wpłynęło na zmianę postrzegania wydawnictwa. Hasło: “duży słownik
Langenscheidt w SUPERcenie 29,90 zł” spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem
zarówno hurtowników, jak i detalistów. Patrząc na sprzedaż – klientów również.  

Trzeba podkreślić fakt, że rynek słowników jest bardzo konkurencyjny i trudno
jest wprowadzić jakąś nowość. Z kolei rynek niemieckojęzyczny jest znaczenie mniejszy
od swojego “angielskiego kolegi”, więc utrzymanie sprzedaży słownika na poziomie
4 tysięcy umacnia pozycję naszego wydawnictwa w segmencie niemieckojęzycznym (z
którym jesteśmy mocno kojarzeni z racji samej choćby nazwy firmy).

Idąc za ciosem na początku listopada na rynek wprowadzamy “Duży słownik polsko-rosyjski
rosyjsko-polski” w SUPERcenie 29,90 złotych. Rozszerzamy też gamę Gramatyk z ćwiczeniami
o tytuł w języku rosyjskim (Gramatyka z ćwiczeniami. Język rosyjski, nowość, w
cenie 17,90 zł, wprowadzony w połowie października do sprzedaży).

Hitem sezonu okazały się cztery samouczki języku angielskim i niemieckim. Tutaj
zróżnicowaliśmy tytuły angielskojęzyczne i niemieckojęzyczne. Angielskie, tj.
“Korepetycje domowe” i “Jak pisać po angielsku” są bardziej popularne, przeznaczone
na szerszy rynek. Z kolei niemieckie (Wypracowania maturalne, Listy i teksty użytkowe)
są precyzyjnie skorelowane z wymogami Nowej Matury 2005, przy czym pierwszy jest
na poziom rozszerzony, a drugi na poziom podstawowy. Wielką rolę w promocji tychże
samouczków odegrali nauczyciele, którzy zostali zapoznani z tymi tytułami

“Ilustrowany słownik ucznia angielsko-polski” na razie występuje samotnie, ale
w przyszłym roku planujemy rozszerzenie oferty dla dzieci. Wprowadzimy na rynek
zupełnie nowy podręcznik do nauki języka niemieckiego w szkołach podstawowych
“Regenwurm” (Dżdżownica), który jest napisany przez polskich autorów i dokładnie
dostosowany do potrzeb polskiego rynku. O jakości tego podręcznika świadczy fakt,
iż nasza firma – matka zastanawia się nad zakupem licencji na ten podręcznik na
rynek niemiecki.

Podsumowując możemy stwierdzić, że efekty akcji “Langenscheidt w SUPERcenach”
są bardziej niż zadowalające i że dzięki nowym tytułom wzmacniamy pozycję na rynku
angielskojęzycznym i niemieckojęzycznym.

WW: Dziękuję za rozmowę

(more…)

Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.

Logowanie użytkownika
 Remember Me  
Rejestracja nowego użytkownika
*Pole wymagane
Kategorie: Rynek Polski

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

O autorze

Ten wpis jest zabezpieczony hasłem. Wpisz hasło by zobaczyć komentarze.