wydawnictwa Prószyński i S-ka.
prezes zarządu Azymutu i zarazem PWN Ryszard Knauff, członek zarządu Andrzej Nadolski
i członek rady nadzorczej Barbara Jóźwiak. Odpowiadajac na pytania wydawców przedstawili
obecną sytuację finansową firmy i zmiany w strategii działania.
za wszelką cenę, nawet wtedy, gdy przynosiła straty. Obecna strategia przewiduje
maksymalne obniżenie kosztów. Wielokrotnie podkreślał, że “w 95% to, gdzie obecnie
jest Azymut, to wina samego Azymutu”.
Kolejny rok firma przynosi stratę – 9 mln zł.
6 mln zł – przeterminowane należności od grupy PWN
2 mln zł – przeterminowane należności od podmiotów spoza grupy.
lat finansowana jest wydłużonymi terminami płatności, kredytami, gotówką od PWN.
Celem finansowym na 2003r. jest wygenerowanie dodatniego wyniku netto przy sprzedaży
na poziomie z 2002r.
>W ramach szukania oszczędności obniżono pensje o 25%. Planuje się zmniejszenie
liczby samochodów. Zatrudnionych jest obecnie 140 osób.
się na ok. kilkuset tysięcy złotych na samym czynszu. Będzie następowała dalsza
koncentracja działań logistycznych. Od stycznia PWN przejmuje wszystkie działania
logistyczne prowadzone poza grupą. Zamknięto magazyn prowadzony przez PZWL w Dziekanowie,
a książki przeniesiono do magazynu centralnego w Łodzi.
oddziałowy telemarketing. Działania te przejmą oddziały w Warszawie i Łodzi. Planowane
jest także stworzenie działu obsługi klienta w Łodzi. Zniknie podział Azymutu
na 6 oddziałów. Teraz bedzie obowiązywał podział na rejon centralny (obsługujacy
także wschód kraju), północny, zachodni i południowy. Będzie tylko jeden dyrektor
sprzedaży – Wiesław Kalinowski.
Kontynuowane będą tylko te, na których Azymut nie traci.
130. Zapewniano, że kryterium wyboru nie będzie wielkość wydawnictwa, ale jego
elastyczność na zmiany. Rozmowy w sprawie renegocjacji umów rozpoczną się od przyszłego
tygodnia i potrwają kilka miesięcy. Zapewniano, że przedmiotem rozmów nie będzie
negocjowanie wyższych rabatów. Nacisk ma zostać położony na inne aspekty współpracy,
np. prawo zwrotu.
Firma nie współpracuje z tymi wydawcami, którzy sprzedają książki na faktury
zamknięte lub za gotówkę.
1200 odbiorców: księgarnie i hurtownie. Połowa z nich to firmy obsługiwane bezpośrednio
przez 40 przedstawicieli handlowych.
W ostatnim czasie ograniczono liczbę przedstawicieli i nie jeżdżą oni już do
małych księgarń. Obowiązek pozyskiwania nowych zamówień przeszedł na telemarketing.
Ma zostać wypracowany jeden system rabatowy i prawa zwrotu, gdyż obecne są zbyt
skomplikowane.
Zaznaczono, że coraz ważniejszym kanałem sprzedaży stają się hipermarkety.
Udział publikacji PWN w sprzedaży Azymutu w 2002r. wyniósł ok. 65%, (w 2001r.
– 50%). W 2003r. ma nadal następować spadek sprzedaży na książkach spoza grupy.
Przedstawiciele Azymutu powiedzieli, że jest to wynikim polityki prowadzonej
przez wydawców, którzy nie mają zaufania do Azymutu i wstrzymują dostawy zamówień.
Według ich obliczeń ok. 20% zamówień nie jest realizowana, bo towar nie jest dostarczany.
>Płatności wobec wydawców.
Azymut chce w 2003r. wydłużyć terminy płatności, z obecnych 120 dni do 134 – 141. Przedstawiciele Azymutu
powiedzieli, że chcą oferować regularną płatność, ale w długim terminie.
> Przyszłość Azymutu
Zapewniano, że (more…)
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4