Co zostaje firmie Prószyński i S-ka po sprzedaży czasopism?
Kilkanaście dni temu doszło do podpisania przez Agorę umowy dotyczącej nabycia przedsiębiorstwa "Prószyński i S-ka – Czasopisma" sp. z o.o. , w którego skład wchodziły: "Poradnik Domowy", "Cztery Kąty", "Ładny Dom", "Kwietnik", "Bukiety", "Ogrody, Ogródki, Zieleńce", "Kuchnia. Magazyn Dla Smakoszy", "Lubię Gotować", "Dziecko – Miesięcznik Troskliwych Rodziców", "Motomagazyn", "Wiedza i Życie" oraz "Poster Motomagazyn".
Średni roczny nakład czasopism wchodzących w skład nabywanego przedsiębiorstwa wyniósł w 2001 roku 1,8 mln egzemplarzy. Łączne przychody czasopism Prószyńskiego to 62,3 mln złotych, z czego 49% pochodziło ze sprzedaży reklam. Magazyny te mają w sumie ponad pięciomilionową liczbę czytelników, co daje im 21,9% udział w rynku czytelniczym magazynów.
Cena nabycia przedsiębiorstwa wyniosła 72,7 mln zł. Agora zobowiązała się, że do 31 grudnia 2002 roku nie zmniejszy liczby 224 pracowników i współpracowników Prószyński i S-ka – Czasopisma.
Co zostaje firmie Prószyński i S-ka po sprzedaży czasopism? Na pewno inwestycje i wysiłki zostaną skoncentrowane na utrzymaniu i rozwoju wydawnictwa książkowego i księgarni internetowej.
W 2001 roku przychód ze sprzedaży książek wyniósł 31 939 000 zł, czyli o 10% mniej niż w roku 2000. Wydane zostały 374 tytuły w tym 220 nowości.
Do najlepiej sprzedających się tytułów w 2001 roku należały:
Katarzyna Grochola "Podanie o miłość" (28960 egz.)
Caroline Pigozzi "Prywatne życie Ojca Świętego" (18086 egz.)
Terry Pratchett "Kosiarz" (14993 egz.)
Joanne Harris "Czekolada" (14191egz.)
Janusz L. Wiśniewski S@motność w sieci (14078egz.)
Księgarnia internetowa Merlin osiągnęła w 2001 roku wynik ze sprzedaży na poziomie 9 mln zł czyli wzrosła ona o około 130% w stosunku do roku ubiegłego. Zakłada się, że pod koniec roku 2002 Merlin.com.pl będzie już przynosił zyski z działalności operacyjnej. W jej działalność zainwestowano od października 1998 roku 2 mln dolarów.
KG
– wykres prezentujący przychody Wydawnictwa sporządzony na podstawie danych w magazynie Press (3/2002)
handel elektroniczny, Rynki zagraniczne , Rynek polski
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4