Brytyjczycy wydają coraz więcej pieniędzy, również na książki

Brytyjczycy wydają coraz więcej pieniędzy, również na książki

W Wielkiej Brytanii książki były czwartym, obok płyt CD, biletów lotniczych i sprzętu komputerowego, najbardziej popularnym towarem nabywanym w 2001 roku poprzez Internet.

Badania przeprowadzone przez firmę NOP wykazały, że średnia suma przeznaczana na zakupy książek w Internecie wynosiła 11,56 funtów, na CD 7,21 funtów, na sprzęt komputerowy 52,51 funtów, a na bilety lotnicze 149,58 funtów. Po sukcesie internetowej sprzedaży książek i CD, wraz ze wzrostem zaufania, klienci coraz chętniej sięgają po produkty drogie.

Brytyjski internetowy rynek detaliczny był warty w ubiegłym roku 14 mld funtów, z czego 89% pochodziło z transakcji dokonywanych na brytyjskich web-stronach.

Według polskiej firmy badawczej ARC Rynek i Opinia w kraju w ub. roku wyraźnie wzrósł odsetek osób dokonujących zakupy w sieci. Na zakupy przeznaczano najczęściej od 200 do 500 złotych (21,8% wskazań). Wartość polskiego detalicznego handlu elektronicznego wg wyliczeń i szacunków firmy eCard wynosi 50 mln zł.

KG

>  22.03.02 Pół miliona polskich internautów kupowało w e-sklepach
> 15.03.02 Loss leaders nie sprawdzają się w sklepach internetowych
> 14.03.02 Reklama w internecie 
> 12.03.02 Pół miliarda domowych internautów na świecie
> 07.03.02 Wzrasta odsetek internautów dokonujących zakupów w sieci

     info z BA, badania czytelników
handel elektroniczny, Rynki zagraniczne , Rynek polski

 

 

Kategorie: Rynek w liczbach

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.