U nas kiepsko, a Amazonowi się opłaca

U nas kiepsko, a Amazonowi się opłaca

Gdy u nas ważą się losy jednej z dwóch największych księgarni internetowych  Amazon ma powody do zadowolenia.

Sklep internetowy  Amazon.com po raz pierwszy w swojej historii zanotuje zysk. Mimo trudnych warunków na rynku dla firm internetowych Amazon zarobił netto w IV kwartale 5 mln USD (1 cent na akcję). Sukces był możliwy dzięki wzrostowi sprzedaży w okresie przedświątecznym.

Amazon.com jest największym detalistą w światowej sieci, przed rokiem poniósł 545,1 mln USD strat (1,53 USD na akcję). Od tego czasu udało mu się jednak zmniejszyć koszty (program oszczędności rozpoczęto przed rokiem – w jego ramach udało się wyeliminować między innymi marnotrawstwo powierzchni magazynów), a przede wszystkim znacznie zwiększyć sprzedaż, która wyniosła w IV kwartale 1,12 mld USD (o 15 proc. więcej niż przed rokiem). W ostatnim kwartale firma nie tylko zarobiła pieniądze, ale i po raz pierwszy w swojej karierze sprzedała towary za ponad 1 mld USD. Nie przyszło to wcale łatwo, bo w Internecie trwa twarda walka o klienta. Amazon oferował szereg promocji, w tym system darmowych dostaw przy większych zamówieniach. W okresie przedświątecznym prowadził też bardzo intensywną (a więc i drogą) prasową kampanię reklamową.

Bilans całoroczny nie jest jednak tak optymistyczny – jego akcje w ciągu roku straciły około 45 proc. wartości.

KG 

Kategorie: Rynek w liczbach

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.