Przyszłością jest e-commerce. Publikacje wymiennokartkowe – wydawnictwo Weka.

Przyszłością jest e-commerce. Publikacje wymiennokartkowe – wydawnictwo Weka.

Przyszłością wydawnictw zajmujących się wydawaniem literatury fachowej jest Internet. Tak przynajmniej twierdzą w WEKA Firmengruppe-Internationale Fachverlage trzecim (w 1999 roku – drugim) co do wielkości wydawnictwie na rynku niemieckim.

 

Wizja internetowej sprzedaży wiedzy fachowej jest już wprowadzana w życie przez polski oddział firmy Weka Sp. z o.o. 
Na stronach internetowych www.weka.pl uruchomiony został serwis informacyjny na temat zawartości  publikacji w połączeniu z testowymi wysyłkami fragmentów. Wystarczy na stronie wpisać poszukiwane hasło, a powiązany z nim w poradniku tekst zostanie odnaleziony i następnie wysłany pod wskazany adres. 
Dla przykładu wpisując termin – "koszty", wyświetlonych zostanie kilka 5- 6 stronicowych fragmentów z jednego poradnika. 
Dalsze plany internetowe na razie nie są ujawniane. Wpisują się one jednak zapewne w globalne plany inwestycji w e-commerce na który Weka planuje wydać od 80-100 mln marek do końca tego roku. Uważa się bowiem, że dobre czasy dla publikacji wymiennokartkowych w niektórych obszarach tematycznych są już przeszłością i z tego powodu nie ma sensu dalsze inwestowanie w tą formę publikacji.

W Polsce firma rozpoczęła działalność pod koniec 1996 roku pod nazwą ALFA-WEKA Sp. z o.o. W styczniu 1999 roku zmienili nazwę na WEKA Sp. z o.o. Jest częścią międzynarodowego holdingu wydawniczego WEKA Firmengruppe-Internationale Fachverlage GmbH & Co. KG, składającego się z ponad 40 wydawnictw w różnych krajach m.in. Austrii, Francji, Holandii, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech.  

W firmie Weka Sp. z o.o. najwcześniej wydawane publikacje wymiennokartkowe były wydaniami licencyjnymi fachowych domów wydawniczych z grupy WEKA w Niemczech i Francji. Obecna oferta jest w coraz większej mierze oparta na tekstach polskich autorów. Swoją tematyką obejmują następujące zagadnienia: kierowanie przedsiębiorstwem, technika i produkcja, budownictwo, bezpieczeństwo pracy, oprogramowanie i komputery. Liczba stron w segregatorze mieści się w przedziale od kilkuset do ponad dwóch tysięcy. Ceny publikacji wahają się od 200 do 400 zł plus koszty przesyłki.

W ubiegłym roku firma uzyskała sprzedaż na poziomie 10,6 mln zł (7% mniej niż w 1999 roku) przy nakładzie w wysokości 70 tys. egz.

Wydawnictwo na rynku publikacji typu loose -leaf konkuruje głównie z Raabe, Verlag Dashofer, C.H.Beck, Wiedza i Praktyka (>> Rynek w liczbach).

Katarzyna Głódkowska

Kategorie: Rynek w liczbach

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.