Co wydaje Macmillan? Nie tylko "Dzienniki Bridget Jones"
Macmillan to wydawnictwo brytyjskie, które obecnie jest częścią niemieckiej korporacji Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, jednej z największych niemieckich firm medialnych.
Verlagsgruppe składa się z następujących kluczowych grup:
Fiction and Non-Fiction
Education and STM Publishing
Business Information
National Newspapers
Regional Newspapers and Printing
Electronic Media
Publishing Services
Wydawnictwo Macmillan znane jest na rynku polskim z publikacji do nauki języka angielskiego. Jednak na globalnym rynku wydawniczym firma ta działa w różnych segmentach rynku książki. Wydają książki edukacyjne, akademickie, encyklopedie, słowniki, leksykony, beletrystykę, książki dziecięce a także książki elektroniczne i czasopisma specjalistyczne. Swoje oddziały mają w ponad 70 krajach na świecie, np. w Brazylii, Meksyku, Indiach, Australii, Japonii, USA, Południowej Afryce i w innych krajach Afryki. Od lat 60tych firma prowadziła taktykę inwestowania długoterminowego, co obecnie skutkuje tym, że jest ona 6 razy większa niż była 30 lat temu.
Rok 2000 był dla Macmillan szczególnie udany. Sprzedaż wzrosła o 10% do 250 mln funtów. Z czego 51 mln funtów to dochody ze sprzedaży magazynu "Nature Publishing". Sukces przyniosły wydawnictwu przede wszystkim "Dzienniki Bridget Jones", niestety wydawnictwo nie ujawnia ile do tej pory zarobiło na tym tytule. Sprzedaż książek edukacyjnych wzrosła o 17%, najbardziej w Meksyku, Australii, Indiach i krajach Afryki.
Duże dochody uzyskano z książek publikowanych on line. New Grove Dictionary of Music Online został wprowadzony na rynek pod koniec 2000r jako uzupełnienie Grove Dictionary of Art Online. Dochody ze subskrypcji tych tytułów rosną w zaskakującym tempie. W pierwszym półroczu 2001 r. dochody były o 25% większe niż w analogicznym okresie 2000r. Głownie dzięki sprzedaży Grove Dictionary of Music. W br. Macmillan nabył prawa do oznaczania swoją nazwą produktów w USA.
Macmillan współpracuje także z telewizją Channel 4 , która emitują takie programy jak np. Big Brother.
Macmillan wydaje rocznie około 1500 nowych tytułów oraz robi dodruki 3000, zużywa około 20 tys. ton papieru i produkuje 30 mln egz. książek.
(AK na podst. www.thebookseller.com, www.macmillan.com)
> Rynek polski >>>
> Pearson Education – podręczniki do nauki j. angielskiego, ale czy tylko?
> Wydawcy z końcówką ELT
> Wchodzimy w okres stabilizacji. Rozmowa z Benedyktem Gdalewiczem z Wydawnictwa Konemann
> Wzrost obrotów wydawnictwa Könemann, artykuł "Könemann w Polsce, 100 tytułów do końca tego roku" oraz "Ludwig Könemann, geniusz zarządzania"
> "Nie wszystko złoto co się świeci". Poradniki w ofercie wydawnictw.
> Poradniki nie potrzebują wypromowanej marki wydawcy. Wielość tytułów, wielość wydawców.
aktualności | archiwum | Rynek w liczbach
handel elektroniczny, Rynki zagraniczne , Rynek polski
Marketing Wydawniczy 8P
Ściągnij i poczytaj!
Skrypt ten jest wykorzystywany na kursie "Marketing Wydawniczy 8P" organizowanym przez firmę BMR.
Autorem jest szef BMR,
Jacek Włodarczyk.
Skrypt do ściągnięcia zawiera informacje niedostępne w normalnych materiałach kursowych.
Skrypt dostępny jest w:
> formacie .doc dla Word 6.0 i nowszych wersji [wielkość pliku 845 kb]
> formacie .exe (samorozpakowywujący
się plik WinRar’a) [wielkość pliku 220 kb]
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4