Więcej psychologii dla biznesmenów. GWP

Więcej psychologii dla biznesmenów. GWP

Poradniki psychologiczne cieszą się nie tylko u nas stałym zainteresowaniem czytelników. Coraz częściej modne są książki nawiązujące do filozofii wschodu, zawierające elementy magii oraz uczące medytacji. 
(tabela przedstawia 10 najlepiej sprzedających się książek psychologicznych w sieci Matras od 21.04. do 20.05 ).

Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne nie ma w swojej ofercie takich tytułów i mieć nie będzie. Wkrótce jednak rozpoczyna publikację nowej serii pt. Eseje z psychologii. Pierwszy tytuł – "Zaistnieć w społeczeństwie. O potrzebie zwracania uwagi na siebie" Charles`a Derbera   ukaże się już na przełomie lipca i sierpnia. Kolejny – "Prawda o kłamstwie. W jaki sposób wykryć kłamstwo oraz uchronić się przez okłamywaniem?" (tytuł roboczy) trafi na rynek we wrześniu.

Dział Psychologii Praktycznej GWP, do którego włącza się poradniki obejmuje około 50% oferty wydawnictwa, pozostałe tytuły to podręczniki akademickie i książki dotyczące psychoterapii. Przeciętnie pierwszy nakład tytułów z serii Psychologia Praktyczna wynosi 2 tys. egz., ale zdarza się że w ciągu roku są trzy dodruki. 
Jednak w  najbliższej przyszłości Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne zamierza mocniej skoncentrować się na książkach akademickich oraz popularnonaukowych, do których zalicza się wiele tytułów z tzw. psychologii biznesu. W ofercie znajdą się coraz modniejsze książki z zakresu psychologii społecznej, marketingu i reklamy oraz zarządzania personelem. Niebawem ukaże się "Praktyczna psychologia poznawcza. Marketing i reklama" Andrzeja Falkowskiego (współautora popularnej "Psychologii zachowań konsumenckich").

W GWP bardzo dobrze sprawdza się sprzedaż wysyłkowa do osób indywidualnych i instytucji takich jak np. poradnie psychologiczno-pedagogiczne, szkoły. Od lutego 2000 roku działa Klub Książki Psychologicznej do którego w ubiegłym roku należało 5 tys. osób, obecnie liczy już 8 tys. członków.

 

Najlepiej sprzedające się tytuły w 2001 roku

1. "Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka" – Robert Cialdini

2. "Sztuka skutecznego porozumiewania się" – Matthew McKay, Martha Davis, Petrick Fanning

3. "Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji" – Mark Leary

4. "Psychologia. Psychologia ogólna. T. 2" – Jan Strelau

5. "Psychologia. Podstawy psychologii. T 1" – Jan Strelau

6. "Psychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. T. 3" – Jan Strelau

7. "Psychologia zachowań konsumenckich" – Andrzej Falkowski, Tadeusz Tyszka

8. "Psychologia poznania" – Tomasz Maruszewski

9. "Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić?" – Robert J. MacKenzie

10. "Wprowadzenie do psychologii"

 

W 2001 roku sprzedanych zostało 178 tys. egz. książek wydawnictwa. Średni nakład publikacji GWP wynosi 2 tys. egz.

W ubiegłym roku wydanych zostało 55 tytułów, w tym 30 nowości. W bieżącym roku nowości będzie więcej – około 45.

KG

 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.