6 lipca, kolokwium u Jacka Włodarczyka z przedmiotu „Marketing wydawniczy”, zakończyły się zajęcia na Podyplomowych Studiach Polityki Wydawniczej i Księgarstwa Uniwersytetu Warszawskiego w roku akademickim 2007/8. Słuchacze, którzy uzyskali pozytywne oceny z dwu obowiązkowych sprawdzianów (oprócz „Marketingu” także „Zarządzanie wydawnicytwem” u Pawła Esse), obecnie przygotowują się do egzaminu dyplomowego, który odbędzie się w końcu września. Niektórzy wybrali inny przewidziany regulaminem wariant – napisanie pracy dyplomowej pod opieką promotora (Paweł Esse, Andrzej Rostocki). Po złożeniu egzaminu lub obronie dysertacji absolwenci otrzymają „Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego” podpisane przez rektora UW i kierownika PSPWiK.
W roku akademickim 2007/8 wykładowcami PSPWiK byli m.in.:
Jacek Włodarczyk (Book Marketing Research) – marketing wydawniczy
Paweł Esse (dyrektor CH Beck) – zarządzanie wydawnictwem
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Adwokacka, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki) – prawo autorskie
dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, „Rzeczpospolita”, „Notes Wydawniczy”, „Tygodnik Powszechny”) – Public Relations na rynku książki
Barbara Miecznicka („Świat Książki”, PEN Club)- zarządzanie redakcją
red. Andrzej Palacz (miesięcznik „Wydawca”, portal www.wydawca.com.pl) – poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez dwie pierwsze kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) – obraz polskiego rynku książki, nowe technologie wydawnicze
Bogdan Klukowski (Europress, b. dyrektor Departamentu Książki Ministerstwa Kultury, b. red. „Nowych Książek”) – książka na świecie
Waldemar Janaszkiewicz (przewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich) – problemy księgarstwa polskiego
dr Piotr Marciszuk (prezes Polskiej Izby Książki, Wyd. Stentor)
– problemy wydawców edukacyjnych
Krzysztof Gutowski (Espace, dawniej Empik)
– relacje wydawca–księgarz (jak współpracować?)
Andrzej Uryga (Natura, dawniej członek zarządów hurtowni Azymut i Wkra oraz wykładowca BMR) – dystrybucja na polskim rynku książki
red. Piotr Dobrołęcki (wiceprezes Polskiej Izby Książki, red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce
Beata Stasińska (Wydawnictwo W.A.B.) – budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw
dr Katarzyna Wolff (IKiCz BN) – czytelnictwo i zakupy książek
dr Magdalena Ślusarska (dyr. Instytutu Książki) – promocja książki polskiej w kraju i za granicą
Małgorzata Dziedzic (wyd. Dr Raabe) – publikacje wymiennokartkowe
ks. Marek Otolski (prezes Stowarzyszenia Wydawców Katolickich, Wyd. Księży Marianów) – problemy wydawnictw katolickich
red. Maciej Foks („Notes Wydawniczy”)– książka w Internecie
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci
Grupa słuchaczy PSPWiK liczyła w tym roku akademickim 32 osoby pracujące w różnych firmach wydawniczych i księgarskich, a także dopiero poszukujące swego miejsca na rynku książki.
Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa UW
działają od 1998 r. Ich kierownikiem jest dr Marek Tobera. Nauka trwa dwa semestry, zajęcia odbywają się co trzeci – czwarty weekend (od piątku godz. 16.30 do niedzieli godz. 13.15), 5 – 6 razy w semestrze.
Nabór na kolejny rok akademicki przeprowadzony zostanie w lipcu (do 20.07) oraz we wrześniu / październiku i zakończy się z chwilą wyczerpania limitu miejsc. Inauguracja zajęć w listopadzie 2008 r.
Czesne za cały rok akademicki wynosi 3 500 zł.
Informacje i zapisy: Marek Tobera
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW,
Warszawa, Nowy Świat 69, pok. 141
dyżury w piątki, godz. 17.30 – 19.30, tel. 55 20 256 (urlop 21 lipca – 31 sierpnia)
e-mail: marektob@wp.pl
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Artykuły powiązane
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.