Kolejna edycja Podyplomowych Studiów Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

Kolejna edycja Podyplomowych Studiów Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego

pragnie poinformować, że w nowym roku akademickim swą kolejną edycję rozpoczną

Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

Studium działa od 1998 r. Jego kierownikiem jest
dr Marek Tobera, sekretarzem naukowym dr Agnieszka Chamera.

Nauka trwa dwa semestry, od listopada 2010 r. do lipca 2011 r. Zajęcia odbywają się co kilka weekendów (początek: piątki, godz. 16.30, zakończenie: niedz. ok. 13.30), 5-6 razy w semestrze, w sumie przewidziano ok. 200 godz. zajęć w ciągu roku.

Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, zakupem praw autorskich, promocją, udziałem w targach, dystrybucją.

Studia przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości.

Rekrutacja przeprowadzona zostanie w czerwcu, wrześniu i ew. październiku – do wyczerpania limitu miejsc.

Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (istnieje możliwość opłaty w dwóch ratach).

Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
 
Zajęcia prowadzą m.in.:
Paweł Esse (dyrektor gen. CH Beck) – zarządzanie wydawnictwem
Jacek Włodarczyk (BMR) – marketing wydawniczy
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Adwokacka, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki) – prawo autorskie
Barbara Miecznicka (wydawca w „Świecie Książki”, PEN Club)- zarządzanie redakcją
dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, „Notes Wydawniczy”) – public relations na rynku książki

red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl) – poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki, nowe technologie wydawnicze
Andrzej Chrzanowski (dyrektor Wyd. Akademickich i Profesjonalnych, b. szef WSiP, b. prezes PIK) – rynek książki akademickiej i naukowej
Bogdan Klukowski (Europress, b. dyrektor Departamentu Książki Ministerstwa Kultury, b. red. „Nowych Książek”) – książka na świecie
Waldemar Janaszkiewicz (przewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, firma Książka Polska) – problemy księgarstwa polskiego
dr Piotr Marciszuk (prezes Polskiej Izby Książki, Wyd. Stentor)
– problemy wydawców edukacyjnych
Krzysztof Gutowski (Wyd. Akademickich i Profesjonale, dawniej Empik, Espace) – relacje wydawca – księgarz (jak współpracować?)
red. Piotr Dobrołęcki (wiceprezes Polskiej Izby Książki, red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce
prof. Jadwiga Kołodziejska (Uniwersytet Warszawski, Biblioteka Narodowa) – biblioteka publiczna jako partner w interesach
Beata Stasińska (Wydawnictwo W.A.B.) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw
Małgorzata Dziedzic (Wyd. Dr Raabe) – publikacje wymiennokartkowe
dr Katarzyna Wolff (Instytut Książki i Czytelnictwa BN) – czytelnictwo i zakupy książek
Elżbieta Kalinowska (Instytut Książki) – pomoc Instytutu Książki dla wydawców
red. Maciej Foks (Internetowy Dwutygodnik Wydawniczy)– książka w Internecie, e- i audio – książki
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci
dr Marek Tobera (Uniwersytet Warszawski) – początki transformacji polskiego rynku książki

Informacje i zgłoszenia:

Agnieszka Chamera
Uniwersytet Warszawski, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Warszawa, Nowy Świat 69, III p., pok. 139
dyżury w czerwcu w czwartki i piątki w godz. 13.15-14.15.
e-mail: achamera@uw.edu.pl

Marek Tobera
e-mail: marektob@wp.pl

 

Kategorie: Szkolenia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.