GW HELION S.A. kupuje Wydawnictwo Bezdroża

GW HELION S.A. kupuje Wydawnictwo Bezdroża

Przegląd

Grupa Wydawnicza HELION S.A. wkroczyła w nowy sektor rynku książki. HELION S.A. jedno z najdynamiczniej rozwijających się i największych wydawnictw specjalistycznych w Polsce nabyło 85% udziałów w Wydawnictwie Bezdroża – wydawcy wielokrotnie nagradzanych przewodników oraz strategicznego partnera Michelin w Polsce.

Po literaturze informatycznej (HELION), biznesowej i ekonomicznej (Onepress), segmencie książki psychologicznej (Sensus) i literackiej (Editio), literatury poradnikowej (Septem) oraz podręczników szkolnych (HELION-Edukacja), sektor przewodników został 7 obszarem rynku książki, w którym działa GW HELION S.A. To konsekwencja przyjętej strategii rozwoju spółki, polegającej na wysokiej aktywności wydawniczej w obranych segmentach rynku z założeniem budowania pierwszeństwa marek i szczególnej lojalności (satysfakcji) klientów. „Od dłuższego czasu z wielką uwagą przyglądaliśmy się poczynaniom zespołu Bezdroży. To wydawnictwo ujęło nas jakością produktów, sposobami kreowania marki i sprawnością działania” – zaznacza Andrzej Pikoń, Prezes Zarządu HELION S.A.

Włączenie Bezdroży w strukturę HELION SA to krok do pełnego wykorzystania sił Grupy Wydawniczej. Wypracowane know-how zarówno w obszarze dystrybucji, jak i marketingu, zróżnicowany cykl przychodów w dotychczasowych sektorach grupy i na rynku przewodników turystycznych, tworzą szczególny efekt synergii. „To decyzja, która nie tylko wzmacnia HELION S.A., ale przede wszystkim pozwoli Bezdrożom na szybkie zwiększenie udziału rynkowego w segmencie przewodników turystycznych” – podkreśla Andrzej Kierzkowski, Wiceprezes Zarządu Helionu.

Synergia to coś więcej niż zróżnicowane cykle sprzedaży, kompleksowość oferty i możliwość pełnego wykorzystania zasobów Grupy. To również spójność profilu klientów marek HELION S.A. i Bezdroży. Czytelnicy Helionu, Onepressu to ludzie aktywni zawodowo, stale podnoszący swoje kwalifikacje, najczęściej specjaliści, bądź kadra kierownicza. To ludzie, dysponujący wysokimi dochodami, często podróżujący, tym samym są naturalnie potencjalnymi klientami przewodników Bezdroży.

Szanse rynkowe, siły płynące z wydawnictw to aspekty czysto rynkowe. Zarząd Grupy Wydawniczej HELION S.A. podkreśla jednak jeszcze jeden czynnik: „Bezdroża to ludzie z pasją, firma o ogromnym potencjale ludzkim. To prawdziwa przyjemność rozwijać wydawnictwo z takimi ludźmi. Wiemy, że do siebie pasujemy i wspólnie możemy osiągnąć efekt, który zaskoczy naszych czytelników”.

Bezdroża wciąż funkcjonować będą jako niezależna spółka, zarządzana przez jej dotychczasowego Prezesa – Tomasza Ostrowskiego. „Jestem bardzo zadowolony z nowej sytuacji, podobnie zresztą jak i cały zespół Bezdroży. Uważam, że wykorzystamy synergię tego połączenia sił w aktywnym działaniu na rynku przewodników. Korzyści są obustronne: HELION zyska możliwość rozwoju w nowym sektorze, Bezdroża wsparcie organizacyjno-finansowe umożliwiające intensywny rozwój. Pierwsze tego efekty będą widoczne już wkrótce”.

Gliwice, 02 styczeń 2008

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.