Wydawnictwo Pascal w 2006 roku

Wydawnictwo Pascal w 2006 roku
Wydawnictwo Pascal powstało w 1991 r. w Bielsku-Białej jako niewielka spółka z całkowicie polskim kapitałem. Od 4 listopada 2004 r. funkcjonuje jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Do 31 lipca 2006 r. jej właścicielem była Grupa Onet.pl, notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecnie właścicielem Wydawnictwa Pascal sp. z o.o. jest Tenbit BV z siedzibą w Amsterdamie, spółka wchodząca w skład jednego z największych holdingów medialnych – Grupy ITI.

W III kwartale  2006 r. funkcję Prezesa Zarządu Wydawnictwa Pascal objął Marek Stefaniak, a funkcję dyrektora handlowego – Damian Ellgoth.

Wydawnictwo Pascal posiada ponad 50% rynku przewodników turystycznych w Polsce oraz jest czołowym dostawcą map i atlasów samochodowych, dzięki współpracy z firmą  MairDumont. Konsekwentnie rozbudowuje ofertę w zakresie literatury turystycznej oraz poszerza ją o segment książek ilustrowanych.

Na przełomie 2006 i 2007 r. Wydawnictwo Pascal, mające siedzibę w Bielsku-Białej, otwarło biuro w Warszawie (Sienna Center, ul. Sienna 73).

W 2006 r. Wydawnictwo Pascal zdobyło wyróżnienie Power for Professionals Międzynarodowych Targów Artykułów Reklamowych PSI Warszawa 2006. Nagroda została przyznana za wprowadzenie na rynek reklamowy przewodników Pascala. PSI jest międzynarodową organizacją skupiającą producentów i dystrybutorów artykułów reklamowych.

 
W 2006 r. Wydawnictwo Pascal wprowadziło na rynek niemal 200 tytułów, w tym ponad 90 nowości i nowych edycji. Wydawnictwo kontynuowało politykę rozszerzania i różnicowania oferty, dostosowując ją do rosnących oczekiwań klientów w zakresie tematyki i formy edytorskiej. Efektem tych działań było między innymi powiększenie segmentu książek ilustrowanych o nowe serie, wprowadzenie nowej serii „Przewodniki kulinarne”, rozszerzenie serii „Przewodniki Pascala”, „Przewodniki na weekend”, ilustrowanych przewodników tematycznych, „Przewodników kieszonkowych”, „Dookoła świata”, „Marco Polo”, rozszerzenie serii „Przewodników dla aktywnych” o tytuły poradnikowe, opracowanie przewodnika w związku z Mistrzostwami Świata „Mundial 2006. Przewodnik dla kibica”, wprowadzenie do sprzedaży nowych map i atlasów samochodowych, w tym  nowej edycji Atlasu drogowego Polski 1:200 000. 
 
Wśród najlepiej sprzedających się tytułów przewodnikowych w 2006 r. były:
  • „Polska na weekend – 52 trasy”,
  • „Polska z dzieckiem”,
  • „Chorwacja i Czarnogóra”,
  • „Polska na czterech łapach”,
  • „Dwa dni we dwoje”.

Do najlepiej sprzedających się tytułów w segmencie książek ilustrowanych należały albumy takie, jak:

  • „Najpiękniejsze miasta Polski”,
  • „Najpiękniejsze miasta Europy”,
  • „Polskie Góry”.

Do najlepiej sprzedających się tytułów kartograficznych należały:

  • „Polska. Atlas drogowy 1: 200 000”,
  • „Atlas Samochodowy. Europa 1:800 000; 1:4 500 000”,
  • „Atlas drogowy. Europa 1:800000, 1:4500000”,
  • „Atlas drogowy. Polska 1:300000”. 
W 2006 roku Wydawnictwo Pascal osiągnęło przychód ze sprzedaży książek wynoszący 22,02 mln zł, co daje 1,2% spadek w stosunku do roku 2005. Sprzedaż internetowa generuje ok. 2% obrotów.
 
 
 
Liczba etatowych pracowników na koniec 2006 roku wynosiła 75 osób.  Pod koniec pierwszego kwartału roku 2007 oficyna zatrudnia 85 osób.  
 
W 2007 roku Wydawnictwo Pascal planuje wydanie ponad 100 nowych tytułów i nowych edycji. Zostaną również wprowadzone nowe serie przewodnikowe, w tym przewodniki ilustrowane po krajach europejskich i przewodniki górskie. Ukażą się nowe tytuły w seriach książek ilustrowanych. Od stycznia 2007 r. jest wprowadzana do sprzedaży nowa edycja map Marco Polo w innowacyjnej formule. Poza tym oficyna zamierza kontynuować rozszerzanie bazy informacji o infrastrukturze turystycznej.
 
 
 

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.