WKRA SA realizuje strategię zmian biznesowych

WKRA SA realizuje strategię zmian biznesowych
WKRA S.A. – pierwszy etap zmian zakończony
 Od listopada 2006 r. jeden z największych dystrybutorów książek WKRA S.A. realizuje strategie zmian biznesowych, których celem jest obniżenie kosztów, rozszerzenie oferty produktów i usług oraz podniesienie jakości obsługi klienta.

W ciągu ostatnich 4 miesięcy spółka wprowadziła nową strukturę organizacyjną i ograniczyła zatrudnienie w administracji, wzmacniając jednocześnie pion handlowy. Kolejnym istotnym elementem zmiany działania WKRY jest odejście od nieefektywnego, wielooddziałowego modelu logistyki i utworzenie jednego magazynu centralnego. Spółce udało się również zahamować utratę kluczowych klientów, a także odnowić współpracę i renegocjację umów z najważniejszymi wydawcami.

Istotnym elementem wdrażanych zmian jest również pełne wykorzystanie potencjału informatycznego spółki. Jak podkreśla Mariusz Mol, Prezesa Zarządu WKRA S.A., narzędzia IT mają być docelowo obecne we wszystkich obszarach działania spółki.

„Kolejny etap to sprawdzenie nowych rozwiązań na rynku, podnoszenie kwalifikacji naszych doradców handlowych oraz stała analiza potrzeb klientów” – dodaje Mol.
 
W drugim etapie realizacji strategii zmian biznesowych WKRA zamierza w większym stopniu wykorzystywać potencjał swojego właściciela – Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych.
 
25 stycznia br. Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwałę o zakupie 100 udziałów spółki zależnej POLMAP, w wyniku czego WKRA S.A. stała się posiadaczem 100% udziałów tej firmy.
Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.