“Gazeta Prawna” donosi, że wejście firmy Amazon do Polski rozpoczyna wielką wojnę cenową na rynku sprzedawców książek, muzyki i DVD. Analitycy uważają, że Amazon może wymusić spadek cen. Jednak nie od razu i nie w przypadku wszystkich towarów. Największy sklep internetowy na świecie rozpoczął już współpracę z polskimi porównywarkami cen 9sekund.pl i Nokaut.pl, a to dopiero początek ekspansji na naszym rynku.
W Niemczech, gdzie działa Amazon.de, firma buduje duży magazyn w Lipsku, bliżej granicy z Polską. Zdaniem analityków, mogą to być przygotowania do ofensywy na polski rynek.
Wyznacznikiem sukcesu bądź porażki firmy Amazon na polskim rynku ma być walka światowego giganta z największym polskim sklepem internetowym Merlin.pl.
“Merlin ma tę przewagę, że zna dobrze polski rynek, ma spore doświadczenie, bardzo dobre relacje z polskimi wydawcami i dystrybutorami”, podkreśla Mirosława Puczko-Szymańska, wiceprezes zarządu Merlin.pl
Powody do radości mają klienci, którzy mogą spodziewać się poprawy jakości obsługi oraz niższych cen.
Polski rynek handlu w internecie rośnie średnio w tempie co najmniej 60 proc. rocznie. Na koniec 2005 jego wartość przekroczyła aż 4 mld zł. W tym roku ma przekroczyć 5 mld zł.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.