Wydawnictwo Siedmioróg – podsumowanie roku 2006

Wydawnictwo Siedmioróg – podsumowanie roku 2006
Wydawnictwo Siedmioróg od ponad piętnastu lat nieprzerwanie dostarcza młodym czytelnikom książki, które bawią i uczą. W jego ofercie znjaduje się ponad 1200 tytułów, w tym niemal wszystkie pozycje należące do klasyki literatury dziecięcej i kanonu szkolnych lektur.
 
Siedmioróg jest wyłącznym dystrybutorem wydawnictw własnych oraz wydawnictw Larousse, Promocja, Jasieńczyk, Petit Fute. Posiada własnych przedstawicieli handlowych sprzedających książki do hipermarketów, księgarni oraz do szkół i bibliotek. Prowadzi też sklep internetowy, który generuje ok. 3,5% obrotów.
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2006 roku były:
  • Karolcia – ponad 16000 egz.
  • Sto bajek – J. Brzechwa- ponad 16000 egz.
  • Plastusiowy pamiętnik – ponad 11 000 egz.
  • Malowanki – Zwierzęta – ponad 11 000 egz.

W 2006 roku Siedmioróg osiągnął przychód ze sprzedaży książek wynoszący 12,80 mln zł, czyli o 4,0% niższy w stosunku do 2005 roku. Łącznie sprzedano 1 788 197 egzemplarzy książek. Najważniejszym okresem dla wydawnictwa jest okres Bożego Narodzenia, który generuje ok. 34% rocznych obrotów.

 
 
 
W roku ubiegłym oficyna wydała 335 tytułów, w tym 81 nowości. W tym roku planuje opublikować podobną ilość tytułów.
 
Na koniec 2006 roku Siedmioróg zatrudniał 74 osoby.  

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.