Pearson Education – podsumowanie roku 2005

Pearson Education – podsumowanie roku 2005
Wydawnictwo Pearson Longman, znane również pod nazwą firmową Pearson Education Polska, jest częścią międzynarodowej grupy medialnej, będącej potentatem w dziedzinie informacji i edukacji. 
 
 
 
Do Pearson Media Group należą:

  • Pearson Education – największy w świecie wydawca materiałów edukacyjnych
  • Penguin Group – największe wydawnictwo anglojęzyczne
  • Financial Times – wydawca renomowanego dziennika o charakterze gospodarczym
  • Pearson Longman – najstarsze prywatne wydawnictwo na świecie założone w 1724 roku w Londynie przez Thomasa Longmana
 
W 2005 roku Pearson Education Polska wypracował przychody ze sprzedaży książek wynoszące 52,67 mln zł, co daje 10,1% wzrost w stosunku do roku 2004. Przychody ogółem wyniosły 52,71 mln zł.
 
 
 
W roku ubiegłym oficyna wydała 21 nowości. Łącznie sprzedano 2 156 000 egzemplarzy książek. Średnia cena książki wyniosła 24zł.
 
Struktura sprzedaży: 
  • książki do nauki j. angielskiego – 90%
  • literatura i słowniki – 10%

Na koniec 2005 roku Pearson Education Polska zatrudniało 80 etatowych pracowników.

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.