Dom Wydawniczy Bellona w 2000 roku

Dom Wydawniczy Bellona w 2000 roku

 Szczegółowe dane na temat działalności wydawniczej DW Bellona w latach 1992-2000 (m.in. nakłady, przychody, zyski) (patrz: tabela).

Liczba wydanych tytułów:  
213, w tym m.in.: 
wznowienia i dodruki 22 
koedycje z innymi wydawcami 21 
zlecenia 16 
Jesteśmy także współwydawcą serii KANON NA KONIEC WIEKU, ale to przedsięwzięcie nie zostało uwzględnione w zestawieniu.

Struktura tematyczna tytułów w 2000 roku:  
literatura historyczna i wojskowa 93 tytuły 
literatura dziecięco-młodzieżowa i edukacyjna 28 tytułów 
literatura ekonomiczna 7 
podręczniki szkolne i akademickie 15 
albumy 15 
publikacje multimedialne 5 
kalendarze 11 
łowiectwo, surwiwal itp. 8 
encyklopedie, słowniki 7 
inne 24

Łączny nakład: 1649 000 egz. w tym: kalendarze 650 000 egz. Średni nakład: 7742 egz. (bez kalendarzy 4945 egz.)
Średnia cena detaliczna 29,30 zł/egz.; średnia cena zbytu 16,20 zł/egz. Łączna objętość 1936 ark. wyd.
Oficyna wydaje także: 
tygodnik „Polska Zbrojna” – w nakładzie ok. 50 000 egz. miesięcznik: „Żołnierz Polski” – w nakładzie ok. 50000 egz. miesięcznik: „Przegląd Obrony Cywilnej” – w nakładzie 5000 egz. oraz 7 innych pism branżowych (w nakładach od 800 do 5000 egz.) Najlepiej sprzedające się tytuły w 2000 roku (bez klasycznych kalendarzy i podręczników):  
Super Dziewczyna. Poradnik z kalendarium 86 560 egz.  
Sport Action. Poradnik z kalendarium dla chłopców 23 700 egz.  Czy wypada? Poradnik 12 950 egz. 
Vademecum myśliwego (łącznie od 1995 r.) 22 100 egz. 
Złota księga pieśni polskich (łącznie od 1998) 16 350 egz. Kilkanaście tytułów dotyczących broni, sprzętu wojskowego oraz historii sprzedaliśmy w nakładach 7 – 12 tys. egz. 
(informacje przygotowane przez Z. Czerwińskiego z DW Bellona).

 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.