Dom Wydawniczy Bellona – podsumowanie roku 2005

Dom Wydawniczy Bellona – podsumowanie roku 2005
Dom Wydawniczy Bellona działa na polskim rynku od ponad 80 lat. W ofercie oficyny możemy znaleźć bogaty wybór literatury historycznej, militarnej i technicznej. Rosnące znaczenie w ofercie wydawnictwa zdobywa beletrystyka polska i obca, także skierowana do kobiet, oraz albumy, kalendarze, bajki i inna literatura dziecięca, na koniec wszelkiego rodzaju poradniki pomocne w życiu codziennym.
 
 
 
W 2005 roku najlepiej sprzedającymi się tytułami (poza kalendarzami) były obszerne książki związane z rocznicą zakończenia II wojny światowej, np. Wojsko Polskie w II wojnie światowej  12 000 egz. sprzedane, II wojna światowa (9500 egz.). Dużym sukcesem cieszyły się kolejne książki A. Michałka z cyklu „Słowianie” poradniki (np. Encyklopedia psów – sprzedano 16 000 egz.) oraz książki dla dzieci. Nowością w dorobku Bellony są publikacje audio. Sukcesem handlowym i medialnym była „Kompaktowa Historia Polski 30 CD. Od Mieszka I do Jana Pawła II”. W dorobku Redakcji Literackiej Bellony ABENKA pojawiło się kilkadziesiąt nowych tytułów.
 
Dom Wydawniczy Bellona wydaje także:
 tygodnik „Polska Zbrojna” – w nakładzie ok. 30 000 egz. miesięcznik:
„Mówią wieki” – w nakładzie ok. 15 000 egz. miesięcznik:   
„Przegląd OC” – w nakładzie 4000 egz. 4 inne pisma branżowe (w nakładach od 300 do 2000 egz.)
 
Dom Wydawniczy Bellona zanotował w roku ubiegłym przychody ze sprzedaży książek na poziomie 24,64 mln zł., czyli o 13,9% niższe w stosunku do roku 2004. Łącznie przychody wyniosły 26,99 mln zł. Zysk brutto – 1,61 mln zł.
 
 
 
Przedsiębiorstwo zanotowało w roku ubiegłym znaczną poprawę wskaźników ekonomicznych (zysk, rentowność itp.) mimo spadku łącznych przychodów firmy oraz liczby wydanych tytułów. Było to możliwe dzięki poprawie efektywności sprzedaży, bardziej atrakcyjnej ofercie oraz poprawie ściągalności należności.
 
W 2005 roku oficyna wydała 261 tytułów, w tym 192 nowości. Łączny nakład wyniósł 2,89 mln egz., z czego sprzedano 2,65 mln egz. Średnia cena zbytu książki wyniosła 17,50 zł.
 
Dom Wydawniczy Bellona zatrudniał na koniec 2005 roku 92 osoby
 
 
 
 
Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.