Wydawnictwo Wiedza i Praktyka – podsumowanie roku 2005

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka – podsumowanie roku 2005
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka powstało w 1997 roku z inicjatywy jego obecnych udziałowców – Romana Kruszewskiego, Witolda Koniecznego oraz niemieckiego wydawnictwa VNR Verlag.
 
Łączna liczba publikacji wydawanych przez wydawnictwo to ponad kilkadziesiąt tytułów, w tym publikacje wymiennokartkowe, książki, newslettery i e-lettery. Działalność wydawnicza realizowana jest także poprzez prowadzenie tematycznych portali internetowych – wydawnictwo jest właścicielem najpopularniejszego polskiego portalu finansowo-księgowego „Portal FK”.
 
 
 
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka wchodzi w skład koncernu wydawniczego Verlag für Deutsche Wirtschaft AG. Przez dziewięć lat działalności regularnie umacnia swoją pozycję na rynku zarówno dzięki liczbie jak i jakości wydawanych tytułów. Za swoją działalność – w roku 2004 – Wydawnictwo Wiedza i Praktyka uzyskało prestiżowy tytuł „Gazeli Biznesu” przyznawany przez dziennik „Puls Biznesu”. Wydawnictwo Wiedza i Praktyka jest członkiem licznych organizacji i stowarzyszeń, m.in.: Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, Związku Firm Marketingu Bezpośredniego, Izby Wydawców Prasy, Polskiej Izby Książki oraz Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”. 
 
W roku 2005 najlepiej sprzedającymi się tytułami były:  
  • „Prawo Pracy – Personel od A do Z”
  • „Ubezpieczenia społeczne w praktyce”
  • „Poradnik Podatnika”
  • „BHP w firmie”
  • „VAT w praktyce”
 
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka zanotowało w 2005 roku przychody ze sprzedaży książek wynoszace 54 mln zł., co daje znaczący 22% wzrost w stosunku do roku 2004.
 
 
 
W 2005 roku oficyna wydała 35 publikacji, co daje aż 52% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Łącznie sprzedano 1 156 821 egzemplarzy (ponad  781 tysięcy egzemplarzy aktualizacji, 375 300 egzemplarzy dzieł podstawowych).
 
Publikacje Wydawnictwa Wiedza i Praktyka są dystrybuowane przez Centrum Dystrybucji Wydawnictwa Wiedza i Praktyka. Centrum jest wyposażone w najnowsze systemy i narzędzia logistyczne. Wydawnictwo nie posiada terenowych reprezentantów handlowych. Sprzedaż publikacji odbywa się w oparciu o „direct marketing”.
 
Wydawnictwo prowadzi również sprzedaż online, która odbywa się poprzez internetowy sklep „Portalu FK”. 
 
W 2006 roku Wydawnictwo Wiedza i Praktyka planuje zwiększenie sprzedaży poprzez zwiększenie udziału w rynku publikacji fachowych i profesjonalnych, a także przejęcie pozycji lidera tego segmentu rynku wydawniczego.
 
Liczba zatrudnionych na umowę o pracę na dzień  31.12.2005 wyniosła 150 osób. W roku 2006 przewidywany jest wzrost liczby etatów w o 20%. 
Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.