Reader´s Digest – lider marketingu bezpośredniego

Reader´s Digest – lider marketingu bezpośredniego
Twórcą potęgi wydawnictwa Reader’s Digest był DeWitt Wallace. Jego pomysł na magazyn opierał się początkowo na streszczeniach artykułów zaczerpniętych z innych magazynów. Pierwsze 5 tys. egzemplarzy pisma Reader’s Digest rozesłał pod adresy osób wybranych z książki telefonicznej. Magazyn trafił do wielu różnorodnych grup społecznych i zawodowych: nauczycieli, księży, gospodyń domowych, farmerów. Pomysł był prosty i zarazem genialny – do każdego egzemplarza pisma był dołączony przekaz pocztowy, za który czytelnicy mieli zapłacić tylko wtedy, gdy pismo się im podobało i chcieli zamówić następne numery.
Wtedy to właśnie po raz pierwszy czytelnicy mogli otrzymywać swoje pismo pocztą. Po czterech latach pismo osiągnęło 20 tys. nakładu, w ciągu kolejnych trzech lat nakład wzrósł do 216 tys. egzemplarzy. W 1935 r. na łamach Reader’s Digest ukazał się artykuł o kraksach samochodowych, pod znaczącym tytułem „Od nagłej, a niespodziewanej śmierci zachowaj nas Panie”, który stał się hitem. Przez 20 lat przedrukowywały go gazety większości miast Stanów Zjednoczonych. To było najlepszą reklamą dla Reader’s Digest, którego nakład w 1936 r. wynosił już 1,8 mln egzemplarzy. W 1938 r. Reader’s Digest ruszył na podbój Wysp Brytyjskich. Dziś podbił już niemal cały świat: ukazuje się w 48 edycjach w 19 językach, a każdego miesiąca czyta go 100 mln czytelników na całym świecie. Jest spółką notowaną na nowojorskiej giełdzie.
Reader’s Digest jest światowym liderem w dziedzinie marketingu bezpośredniego. 90 proc. produktów Reader’s Digest jest dostarczanych do klientów z pominięciem pośredników – dominuje wysyłka pocztowa. Od roku 1997, kiedy to firma została poddana globalnemu programowi restrukturyzacji, oprócz wysyłki pocztowej zaczęła posługiwać się również innymi formami marketingu bezpośredniego: telewizją interaktywną, katalogami, telemarketingiem, ma również swój serwis w Internecie.
 
Od roku 1995 wydawnictwo Reader’s Digest sprzedało w Polsce ponad 69 milionów egzemplarzy swojego miesięcznika oraz 11 milionów książek.                               
 
Obecnie książki stanowią 80% udziału w przychodach wydawnictwa. Przy łącznym nakładzie wszystkich tytułów  w wysokości 14 mln egzemplarzy Reader’s Digest osiągnął w 2004 roku 134 mlz zł przychodu (wydając 22 tytuły w tym 19 nowości).
 
Wyjatkowo ciekawą ofertą wydawnictwa jest seria „Książki Wybrane”. Powieści wybrane do poszczególnych tomów wspomnianej serii zajmują czołowe miejsca na listach bestsellerów. W jednym egzemplarzu (wydawanym w twardej oprawie) czytelnik odnajdzie aż cztery różne tytuły zróżnicowane pod względem gatunku literackiego. Książki tej serii obecne są na polskim rynku od 1999 roku.
 
Reader’s Digest znane jest również se swojej działalności charytatywnej… wspiera szkoły, domy dziecka oraz fundacje.
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.