Macmillan Polska – podsumowanie roku 2004

Macmillan Polska – podsumowanie roku 2004
Najlepiej sprzedającymi się tytułami wydawnictwa Macmillan Polska w roku 2004
były:

Superworld (podręczniki dla klas 1-3 szkoły podstawowej): około 100.000 egzemplarzy

Shine
(podręczniki dla gimnazjum): około 100.000 egz.

ForMat
(podręczniki dla Nowego Liceum) ponad 120.000 egz.

Przychody ze sprzedaży książek w 2004 roku były wyższe o 60% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły 13 mln PLN. Wydawnictwo osiągnęło zysk netto w wysokości 1,5 mln złotych. 
 
Macmillan w roku 2004 wydał 65 tytułów, w tym 16 nowości w łącznym nakładzie
600.000 egzemplarzy. Średni nakład to 9000 egzemplarzy. W roku 2005 ukaże się 
22 nowych tytułów. Najważniejsze to:

· nadal bestseller Superworld,

· wprowadzany w tym roku kurs gimnazjalny Inspiration

· dwie części kursu dla młodzieży i dorosłych – Straightforward

· nowy kurs przygotowujący do egzaminu Cambridge Advanced Examination: Ready for CAE

· nowa seria książeczek do samodzielnego czytania na różnych poziomach zaawansowania
językowego, Macmillan Readers,

· nietypowym podręcznikiem w ofercie książek do nauki języka angielskiego jest
kurs dla wojska oraz innych służb mundurowych Campaign. W 2005 roku ukaże się już druga z planowanych trzech części kursu oraz słownik
terminów wojskowych.
 
Zmiany w wydawnictwie:
Jak się dowiedzieliśmy, w 2004 roku sukcesem finansowym i strategicznym wydawnictwa
okazało się wprowadzenie własnego sytemu dystrybucji; w 2005 roku Macmillan będzie
kontynuować budowanie silnej pozycji wśród hurtowni i księgarni językowych.

Od stycznia 2005 roku  działa nowy zespół wydawniczy Macmillan Polska pod kierownictwem
Ewy Kołodziejskiej. Dzięki polskiej redakcji może tworzyć podręczniki szkolne
przeznaczone dla polskich nauczycieli i uczniów oraz dostosowywać tytuły powstające
w Wielkiej Brytanii do potrzeb polskich odbiorców.

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.