G +J RBA oraz G+J GRUNER+JAHR – podsumowanie roku 2005

G +J RBA oraz G+J GRUNER+JAHR – podsumowanie roku 2005
Wydawnictwo G+J RBA, jako wyłączny licencjobiorca National Geographic Society, od 1999 roku wprowadza na polski rynek produkty National Geographic, przede wszystkim będący wydawniczą legendą magazyn oraz książki, filmy video i DVD. Oferta książkowa Wydawnictwa G+J RBA obejmuje albumy fotograficzne oraz serie znanych na całym świecie przewodników, poradników i książek popularnonaukowych o tematyce geograficznej, podróżniczej, przyrodniczej
i historycznej. Wszystkie produkty sygnowane logo National Geographic są od lat znane i cenione ze względu na walory edukacyjne, naukową rzetelność i najwyższej jakości fotografie.
 
Wydawnictwo prasowe G+J Gruner+Jahr Polska (spółka powiązana z Wydawnictwem G+J RBA) powstało w 1993 roku. Od jesieni 2002 roku zaczęło wprowadzać na rynek serie bogato ilustrowanych wydawnictw, głównie książek popularnonaukowych i poradników, sygnowanych logo znanych tytułów prasowych Claudia i Focus. Obecnie oferta książkowa G+J obejmuje literaturę popularną i poradniki sygnowane logo G+J Książki dostępne na rynku otwartym (EMPiKi, księgarnie) oraz kolekcje światowych i polskich bestsellerów, głównie literatury kobiecej, dostępne w sprzedaży kioskowej.
 
W roku 2005 najlepiej sprzedającymi się tytułami były:  
  • „Witaj, Lenistwo. O sztuce i konieczności obijania się w pracy” Corinne Maier
  • „Dlaczego mężczyźni kochają zołzy” Sherry Argov
  • „Siarka” Douglas Preston i Lincoln Child
  • „Polska w obiektywie National Geographic”
  • „Jan Paweł Wielki. Papież, który zmienił świat” Gianni Giansanti (albumowi towarzyszyły także inne publikacje, które odnotowały znaczącą sprzedaż: edycja kioskowa, kalendarz oraz film DVD)

 

Przychód ze sprzedaży książek w 2005 roku wyniósł 14,5 mln, czyli o 125% więcej w porównaniu z rokiem 2004 (6,45 mln zł). Wydawnictwo tłumaczy dynamiczny wzrost przychodów uruchomieniem nowego kanału dystrybucji, jakim są punkty sprzedaży prasy. 
 
 
 
W 2005 roku oba wydawnictwa wydały łącznie 70 tytułów, w tym 40 nowości. Łączna sprzedaż wyniosła 1 480 000 egzemplarzy książek. 
 
Najważniejsze wydarzenia 2005 roku:  
  • Na listy bestsellerów trafia książka Corinne Maier „Witaj, lenistwo” (G+J). Napisany z przymrużeniem oka pamflet o sztuce i konieczności wkładania jak najmniejszego wysiłku w wykonywaną pracę okazuje się hitem wydawniczym także w Polsce. 
  • Od lutego 2005 roku pod hasłem „Literatura na obcasach” G+J wydaje pierwszą kolekcję książek do sprzedaży kioskowej. Polskie bestsellery literatury kobiecej, pełne ciepła, humoru i wzruszeń powieści oraz opowiadania napisane przez znakomite autorki, m.in. Katarzynę Grocholę, Izabelę Sowę, Monikę Szwaję i Irenę Matuszkiewicz, dostępne są co dwa tygodnie w punktach sprzedaży prasy na terenie całego kraju w cenie 9.90 zł za egzemplarz.
  • Z logo National Geographic ukazują się kolejne książki podróżnicze polskich autorów: „BLONDYNKA TAO” Beaty Pawlikowskiej oraz „Wszyscy jesteśmy Indianami” Asi i Ediego Pyrków. 
  • Na rynek trafia pierwszy album fotograficzny NG w całości poświęcony Polsce i Polakom – „Polska w obiektywie National Geographic” – wydany w polsko-angielskiej wersji językowej.
  • „Literatura w szpilkach” to kolekcja światowych bestsellerów literatury kobiecej – przygotowana przez G+J Gruner+Jahr Polska. Pierwsza książka z serii trafia na rynek 15 lipca. Kolejne tytuły dostępne są w sprzedaży co dwa tygodnie za 9.90 zł.
 
W 2006 roku ukaże się, podobnie jak w roku ubiegłym, ok. 40 nowych tytułów. W przypadku książek sygnowanych logo National Geographic będą to kolejne tytuły wydawane w ramach istniejących serii: „Przewodnik National Geographic”, „Miasto jak na dłoni” czy „Szkoła fotografowania National Geographic”, ale nie tylko. Do rąk czytelników trafią też kolejne albumy fotograficzne (już wkrótce „24 godziny z życia kościoła na 6 kontynentach”) czy książki podróżnicze („Blondynka na Kubie” Beaty Pawlikowskiej – premiera w kwietniu).
 
W 2006 zainauguruje na rynku nowa seria wydawnicza sygnowana logo G+J Książki pt. „Demony”, opisująca destrukcyjne zachowania, wstrząsające przeżycia, emocje, z którymi trudno sobie poradzić. Rządzące bohaterami nowej serii demony wywołują lęk, złość i wstyd, sprawiają psychiczny i fizyczny ból, niszczą rodzinne i społeczne więzi, skazują na samotność albo ucieczkę w uzależnienia. Seria z demonami to literatura pełna emocji, niekiedy wręcz wstrząsająca, poruszająca kontrowersyjne tematy, wyjaśniająca powody i mechanizmy ludzkich zachowań, błędów i słabości, a jednocześnie na wskroś humanistyczna, podkreślająca potrzebę miłości, przyjaźni oraz poczucia akceptacji i bezpieczeństwa. Jako pierwsza, 10 marca na rynek trafi książka “Ujarzmić bestię” Emily Maguire.
 
Kolejne książki z serii „Demony” to:
Chris Cleave “Drogi Osamo” – premiera: kwiecień 2006
James Frey “Milion małych kawałków” – premiera: maj 2006
Millenia Black „Wielki kłamca” – premiera: czerwiec 2006

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.