Ruszył projekt "Czytelmania"

Ruszył projekt "Czytelmania"
W ramach 50. Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie nastąpiła inauguracja „Czytelmanii”, ogólnospołecznej i ogólnopolskiej kampanii na rzecz wspierania czytelnictwa. Kampania ma na celu zainteresowanie Polaków literaturą oraz zachęcenie do czytania przede wszystkim tych, którzy rzadko zaglądają do książek.
 
Kolejnymi etapami „Czytelmanii” są:
  • „czerwcowa odsłona medialna” – przez cztery tygodnie czerwca media partnerskie kampanii będą na swych łamach publikować artykuły na temat poziomu polskiego czytelnictwa, podobnych akcjach zagranicznych oraz przebiegu samej Kampanii
  • „wrześniowa odsłona medialna” – przez cztery tygodnie września media partnerskie Kampanii będą informować o wieńczącym Kampanię „Weekendzie z Książką”, publikować komentarze, opinie oraz analizy dotyczące czytelnictwa w Polsce i pozostałych krajach europejskich
  • „Weekend z Książką” – ustanowiony na pierwszy weekend października czas spotkań i dyskusji z autorami książek dla każdej grupy wiekowej. Gospodarzem „Weekendu z Książką” będzie Empik. Impreza będzie się odbywać we wszystkich salonach w kraju. Dla osób, które wezmą udział w wydarzeniu przewidziane zostały upominki w postaci opowiadnia-prezentu specjalnie wydanego na ten weekend.
  • „Opowiadanie-Prezent” – napisana specjalnie na potrzeby Kampanii książka, która w formie prezentu dodawana będzie do zakupów książek dokonanych podczas „Weekendu z Książką”.
„Czytelmanią” jest przekaz skierowany do całego społeczeństwa – niskie czytelnictwo jest problemem nas wszystkich, a nie tylko określonych grup społecznych. Kampania w działaniach na rzecz podniesienia poziomu czytelnictwa jednoczy wydawców, księgarzy, media oraz biznes. 
 
Organizatorem akcji jest Fundacja Commitment to Europe.

 

Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.