G +J RBA – podsumowanie roku 2004

G +J RBA – podsumowanie roku 2004
Oferta książkowa Wydawnictwa G+J RBA obejmuje przewodniki, poradniki i książki popularnonaukowe o tematyce geograficznej, przyrodniczej i historycznej, albumy fotograficzne, literaturę podróżniczą – wszystkie sygnowane logo National Geographic. 
 
Oferta książkowa G+J Gruner+Jahr Polska obejmuje literaturę popularną, poradniki i ilustrowane książki popularnonaukowe z bardzo różnych dziedzin.
 
Od lutego 2004 roku wyłącznym dystrybutorem wydawnictw sygnowanych logo National Geographic, Claudia i Focus jest Wydawnictwo LektorKlett.
Konsekwentnie rozbudowywana od 2002 roku „turystyczna” oferta Wydawnictwa G+J RBA wzbogaciła się w 2004 roku o 12 nowych przewodników sygnowanych logo National Geographic. Były wśród nich m.in. tytuły z serii „Przewodnik National Geographic”: „Florencja i Toskania”, „Irlandia”, „Japonia”, „Kanada”, „Niemcy” i „Nowy Jork”. Porady reporterów i fotografów National Geographic, opracowane w oparciu o gruntowną znajomość regionu i opatrzone świetnymi zdjęciami, znalazły już swoich wiernych czytelników w Polsce – tych podróżujących naprawdę i tych, którzy uwielbiają „podróżować” na kanapie.
W 2004 roku wprowadziliśmy także na rynek kolejne miniprzewodniki w ramach serii „Miasto jak na dłoni”: „Amsterdam”, „Ateny”, „Barcelona”, „Lizbona”, „Stambuł” i „Wenecja”. To jedyne w swoim rodzaju, lekkie, przejrzyste i bardzo praktyczne plany miast, w bardzo atrakcyjnej cenie 25 zł za egzemplarz, rozkładane dzielnica po dzielnicy i mieszczące się w tylnej kieszeni spodni.
 
Łączna sprzedaż przewodników wyniosła w 2004 roku ponad 50 000 egz., zaś wartość sprzedaży przekroczyła 1,8 mln zł, co oznacza wzrost o 50% w stosunku do roku ubiegłego.
Najlepiej sprzedające się przewodniki w 2004 roku to:
Egipt. Przewodnik National Geographic
Włochy. Przewodnik National Geographic
 
LITERATUTA PODRÓŻNICZA
POLSCY AUTORZY W NATIONAL GEOGRAPHIC
Coraz częściej autorami książek sygnowanych logo National Geographic są polscy podróżnicy i odkrywcy.
W 2004 roku w serii „Na krańce świata”, opowiadającej o niezwykłych ludziach i ich pełnych przygód wyprawach, ukazała się książka Beaty Pawlikowskiej „Blondynka u szamana” – kolejna sygnowana logo National Geographic. To pierwsza książka podróżnicza, którą można czytać, oglądać – a także słuchać, dzięki dołączonej płycie CD z pełnym niezwykłych odgłosów dżungli słuchowiskiem.
Znany podróżnik i pisarz, Olgierd Budrewicz w wydanej w tej samej serii książce „Druga strona Księżyca” snuje pasjonującą opowieść o wyprawie na rzadko odwiedzane przez turystów z Polski wyspy Pacyfiku.
 
Dla uczczenia 5-tej rocznicy działalności National Geographic w Polsce znani polscy podróżnicy i odkrywcy – a wśród nich Beata Pawlikowska, Ryszard Czajkowski, Anna Czerwińska, Iwa Momatiuk, Marek Kamiński, Piotr Chmieliński i Stanisław Szwarc-Bronikowski – wspominają najbardziej niezwykłe i niezapomniane wyprawy w książkach „Między niebem a piekłem”, „Wyprawy na koniec świata” oraz „Świat na talerzu”. Tworzą one jubileuszową serię „Za horyzontem”, przygotowaną według pomysłu Beaty Pawlikowskiej.
Najlepiej sprzedające się książki podróżnicze w 2004 roku to:
Blondynka u szamana” Beaty Pawlikowskiej
Miedzy niebem a piekłem” (seria „Za horyzontem”)
 
PORADNIKI
2004 rok to także kontynuacja bestsellerowej serii poradników fotograficznych „Szkoła fotografowania National Geographic”, która poszerzyła się o nowy tytuł: „Ptaki”.
Najlepiej sprzedające się poradniki fotograficzne w 2004 roku to:
Fotografia cyfrowa. Szkoła fotografowania National Geographic”
Szkoła fotografowania National Geographic
 
ALBUMY FOTOGRAFICZNE
Wydany w 2004 roku album „Ludzie w obiektywie National Geographic” to kolejna – po bestsellerowym albumie  „Świat w obiektywie National Geographic” – publikacja prezentująca najlepsze fotografie w historii National Geographic, tym razem najlepsze portrety. Dzięki tak wyjątkowej zawartości i bardzo przystępnej cenie sprzedaż tych albumów znacznie przewyższa sprzedaż innych tego typu publikacji na rynku.
Najlepiej sprzedające się albumy fotograficzne w 2004 roku to:
 „Świat w obiektywie National Geographic
Ludzie w obiektywie National Geographic
 
 
PODSUMOWANIE ROKU 2004 W LICZBACH
Przychód ze sprzedaży książek w roku 2004 był o 13% wyższy w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 6,45 mln zł.
 
 
LICZBA WYDANYCH NOWOŚCI: 34, przy średnim nakładzie 5 000 egz.
ŁĄCZNY NAKŁAD: 170 000egz.
 
 
ZAPOWIEDZI I NOWOŚCI 2005
Na sezon 2005 dla turystów-amatorów sztuki, architektury, jedzenia, wina i niezrównanej urody krajobrazów proponujemy 2 nowe tytuły z serii „Przewodnik National Geographic”: „Sycylię” oraz „Prowansję i Lazurowe Wybrzeże”. Kolejne ukażą się jesienią tego roku.
Do obecnej na rynku serii miniprzewodników „Miasto jak na dłoni” dołączają kolejne tytuły: „Bruksela”, „Madryt”, „Petersburg”. Ponadto dzięki rozbudowaniu tej kolekcji o wyspy i regiony proponujemy czytelnikom zwiedzanie z planem w ręku także Prowansji, Krety i Majorki.
N rynek trafiła właśnie najnowsza książka Beaty Pawlikowskiej „Blondynka Tao” oraz poradnik „Wakacje” z bestsellerowej serii „Szkoła fotografowania National Geographic”.
W 2005 roku National Geographic m.in. po raz pierwszy zaprezentuje album fotograficzny w całości poświęcony Polsce i Polakom. „Polska w obiektywie National Geographic” to niezwykła publikacja w polsko-angielskiej wersji językowej, której niewątpliwym atutem będą zdjęcia autorstwa fotografów współpracujących z polską edycją National Geographic.
 
LITERATURA POPULARNA
Składająca się dotychczas głównie z poradników i książek popularnonaukowych oferta G+J Gruner+Jahr Polska w 2005 roku obejmować będzie przede wszystkim beletrystykę.
Na listy bestsellerów w 2005 roku trafiła już książka Corinne Maier „Witaj, lenistwo” (wydana w Polsce pod koniec stycznia br.). Ten napisany z przymrużeniem oka, anarchistyczny w duchu pamflet o sztuce i konieczności wkładania jak najmniejszego wysiłku w wykonywaną pracę, bardzo szybko zdobył międzynarodowy rozgłos i okazał się hitem wydawniczym także w Polsce.
 
SERIA „LITERATURA NA OBCASACH”
Od 14 lutego br. pod hasłem „Literatura na obcasach” G+J Gruner+Jahr Polska wydaje kolekcję polskich bestsellerów literatury kobiecej. Tworzą ją pełne ciepła, humoru i wzruszeń powieści oraz opowiadania napisane przez znakomite autorki, doskonale znane czytelnikom w Polsce, m.in. Katarzynę Grocholę, Izabelę Sowę, Monikę Szwaję i Irenę Matuszkiewicz. Kolejne tytuły z serii „Literatura na obcasach” dostępne są co dwa tygodnie,
w punktach sprzedaży prasy na terenie całego kraju w cenie 9.90 zł za egzemplarz książki.

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.