(…) na pewno milej jest promować i sprzedawać książki niż np. spawarki – Dorota Madejska

(…) na pewno milej jest promować i sprzedawać książki niż np. spawarki – Dorota Madejska

Przegląd

WW: Kilkakrotnie zmieniała Pani branżę. Czy praca w Becku jest końcem poszukiwań?
 
D.M.: Mimo, że zmieniałam branże, to zawsze udawało mi się wykorzystać zdobyte wcześniej doświadczenia. Prawo jest kierunkiem, na którym można uzyskać wiedzę z bardzo różnych dziedzin, a przede wszystkim uczy szybkiego docierania do potrzebnych informacji. Gdybym dzisiaj wybierała kierunek, prawdopodobnie nie zmieniłabym decyzji sprzed lat. Zajmując się handlem zagranicznym bez obaw przeglądałam kilkunastostronicowe umowy z kontrahentami.
 
Od pierwszej pracy stykałam się też z problematyką marketingową. 10 – 12 lat temu w niewielu firmach były działy marketingu i sprowadzając jakiś towar musieliśmy – opierając się na własnym rozeznaniu rynku, a często też na intuicji – decydować czy znajdzie on nabywców na rynku, w jakiej ilości i w jakiej cenie. Umiejętność podejmowania tego typu decyzji, jak również umiejętność prowadzenia negocjacji są jednymi z podstawowych elementów marketingu. Dlatego też zdecydowałam się na uzupełniający kurs marketingowy w Anglii.
 
Kolejna praca była już konsekwentnym krokiem do celu, którym rzeczywiście było zajęcie się wszystkimi aspektami marketingu. W C.H. Beck pracuję już 5 lat, ale pojawiające się nowe techniki powodują, że cały czas uczę się czegoś nowego i moja praca wydaje mi się bardzo ciekawa.
 
WW: Ma Pani bogaty życiorys – zajmowała się Pani prawem, ekonomią, marketingiem. Co chciałaby Pani jeszcze dodać do tej listy?
 
D.M.: Kierowanie marketingiem w dynamicznie rozwijającej się firmie zmusza do interesowania się innymi zagadnieniami jak np. zarządzanie czy finanse. Mam wrażenie, że codziennie dowiaduję się czegoś nowego i siłą rzeczy wspomniana lista poszerza się.
 
WW: Co Panią “wyleczyło” z marzeń o wykonywaniu zawodu adwokata?
 
D.M.: Przysłuchiwałam się kilku rozprawom i za każdym razem miałam wrażenie, że jestem na boisku, na którym grają dwie drużyny, a adwokat po prostu ma koszulkę jednej z tych drużyn i zrobi wszystko, żeby wygrać. Wcześniej wolałam sobie wyobrażać adwokata jako jeźdźca na białym koniu, który ratuje niesłusznie oskarżonego. Oczywiście nadal widziałam wiele zalet tego zawodu, ale przestał być moim marzeniem.
Postanowiłam podjąć pracę i ewentualnie zdawać po roku na aplikacje adwokacką, ale praca mi się spodobała, dostałam wspomniane wyżej stypendium, no i nigdy nie żałowałam, że tak potoczyły się moje losy. Wśród adwokatów mam przyjaciół i szanuję zarówno ich, jak i ich zawód.
 
WW: W CV wspomniała Pani o znajomości technik sponsoringu. Jakie metody promocji wykorzystuje Pani w wydawnictwie. Która z nich najlepiej się sprawdza w promocji książki prawniczej?
 
D.M.: Konkurencja jest bardzo duża, więc musimy korzystać ze wszystkich możliwych metod, zwłaszcza że w ofercie oprócz książek posiadamy tytuły wymiennokartkowe, czasopisma i CD-romy. Najwięcej energii poświęcamy oczywiście na wysyłki adresowe, wrzutki i telemarketing, ale zamieszczamy też ogłoszenia, sponsorujemy różne wydarzenia i organizacje, bierzemy udział w targach, wykorzystujemy internet – trudno wszystko wymienić. Ogólnie rzecz biorąc, staramy się docierać tam, gdzie są nasi potencjalni klienci. Każdego roku próbujemy wymyślić też coś nowego. Na przykład dla studentów prawa nowością jest “promocja rowerowa” . W kwietniu będziemy ją robić po raz drugi – w kilku wybranych księgarniach za każdą zakupioną książkę Wydawnictwa C.H. Beck będzie można otrzymać kupon uprawniający do udziału w losowaniu rowerów.
 
WW: Wielu naszych rozmówców podkreśla, że już w bardzo młodym wieku marzyło o pracy związanej z książkami. Czy w Pani przypadku było podobnie czy zadecydował o tym raczej zbieg okoliczności?
 
D.M.: Nie mogę powiedzieć, że od dziecka marzyłam o tym, aby pracować w wydawnictwie prawniczym, ale na pewno milej jest promować i sprzedawać książki niż np. spawarki (more…)

Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.

Logowanie użytkownika
 Remember Me  
Rejestracja nowego użytkownika
*Pole wymagane
Kategorie: Wywiady

O autorze

Ten wpis jest zabezpieczony hasłem. Wpisz hasło by zobaczyć komentarze.