Kompleksowość w obsłudze logistycznej klienta – na nasze pytania odpowiada wydawca – Grupa Helion SA

Przegląd

Staramy się sami zauważać potrzeby, jeśli klient ich nie dostrzega. To rzecz jasna nie byłoby możliwe bez naszych pracowników – tak o kreatywnym i elastycznym podejściu do obsługi klienta opowiada w wywiadzie z nami Anka Czarniecka-Oleś, szefowa logistyki Grupy Helion SA.

Wirtualny Wydawca: Skąd pomysł na świadczenie usług logistycznych dla innych wydawnictw?

Anka Czarniecka-Oleś: Kiedy się okazało, że w dziedzinie logistyki w Grupie Helion SA przepracowaliśmy już niemal wszystko, wieloletnie doświadczenie dawało solidne podstawy do perfekcyjnej obsługi, a autorski system IT odkrył i usprawnił rezerwy i wolne moce przerobowe, uznaliśmy, że może warto podzielić się tym wszystkim z innymi wydawnictwami i przyczynić się do zadowolenia ich klientów, a co za tym idzie, do dynamicznego rozwoju branży wydawniczej. Jesteśmy po prostu bardzo dobrzy, a nawet, powiedziałabym, wyjątkowi i perfekcyjni w tym, co robimy.

Na czym ta wyjątkowość polega?

Przede wszystkim na ogromnym doświadczeniu — mam na myśli zarówno przepracowany czas, jak i ogromną liczbę profesjonalnie obsłużonych klientów oraz zrealizowanych zamówień. Jestem w Helionie od zawsze, czyli 25 lat, kadra kierująca obsługą klientów i magazynem niewiele krócej, 20 – 22 lata. Pracownicy również mają bardzo długi, zazwyczaj kilkunastoletni, staż — właściwie mogę powiedzieć, ze rotacja w zespole związana jest tylko z powstawaniem nowych stanowisk.

Czy oprócz doświadczenia jest coś jeszcze, co dowodzi Waszej wyjątkowości?

Tak, oczywiście — wypracowane przez lata najlepsze metody obsługi klienta zarówno z pozycji biura, jak i magazynu. Ogromne wymagania i kreatywność Grupy Helion wymusiły na naszej logistyce maksymalną elastyczność działania, wykształcenie umiejętności dostosowywania się do każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji. Dlatego możemy zaoferować naszym klientom pełne zaspokojenie ich wszystkich potrzeb, choćby nietuzinkowych — i proszę mi wierzyć, nie jest to tylko zwykły slogan. Staramy się również sami zauważać takie potrzeby, jeśli klient ich nie dostrzega.

Proszę o jakiś przykład.

Przykładem może być odpowiednie dopasowanie materiałów do pakowania przesyłek, na przykład propozycje i pomoc w zakresie produkcji taśmy firmowej, doboru kartonów czy wzmocnienia przesyłek dodatkowymi materiałami w razie potrzeby szczególnej dbałości o idealny wygląd dostarczanej przesyłki — niektóre książki to przecież perfekcyjnie wydane arcydzieła! Dodatkowym atutem jest ręczne pakowanie przesyłek przez doświadczony zespół. Zamówieniami B2C zajmują się kobiety, które są bardzo skrupulatne i dokładne, co pozwala uniknąć pomyłek, a także wyeliminować ewentualne defekty, pozycje uszkodzone. Najmniejsza rysa nie ujdzie ich uwadze, proszę mi wierzyć.

Co jeszcze Was wyróżnia?

Kompleksowa obsługa procesów logistycznych zarówno w sektorze B2C, jak i B2B. Wydaje się, że to standard, ale w naszym przypadku faktycznie możemy mówić o KOMPLEKSOWOŚCI w pełnym tego słowa znaczeniu, a ponadto wszystkie procesy są oparte na wieloletnim doświadczeniu. Mam na myśli nie tylko logistykę magazynową i biurową obsługę klienta, ale również kompleksowy system sprzedaży produktów cyfrowych, e-booków, audiobooków, video, oraz innowacyjny, autorski system IT, w pełni przystosowany do potrzeb branży wydawniczej.

To może słowo na temat systemu IT — co to znaczy, że jest przystosowany do branży wydawniczej?

Dedykowany autorski system IT jest przede wszystkim bardzo elastyczny — mamy możliwość szybkiego dostosowywania oprogramowania do zmieniających się potrzeb i wymogów kontrahentów. Jak dotąd nie zdarzyła się sytuacja bez wyjścia, a każdy nowy, trudny i nietuzinkowy pomysł traktujemy jak wyzwanie, nie problem. Należałoby też wspomnieć o typowych, standardowych, ale równie ważnych rozwiązaniach naszego oprogramowania, takich jak: wymiana danych między systemami na bazie web service, który udostępnia potrzebne metody i struktury danych, automatyczne fakturowanie zamówień z sektora B2C, dostęp do aktualnych stanów magazynowych tytułów, monitorowanie statusu zlecenia kompletacji, pobranie numeru przesyłki nadanego przez system spedytora, obsługa faktur elektronicznych, dołączanie do zamówień materiałów nieobjętych kontrolą stanów magazynowych, czyli materiałów reklamowych, broszur, katalogów czy insertów; i wiele innych funkcji przydatnych w branży wydawniczej.

Gdzie jest zlokalizowany magazyn?

Nie jest żadną tajemnicą, że Gliwice to najprawdopodobniej najlepiej skomunikowane polskie miasto, a nasz magazyn znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie największego w Polsce węzła autostradowego A4 i A1. Idealna lokalizacja oraz dostępna infrastruktura Parku Logistycznego SEGRO umożliwiają sprawne, szybkie przyjmowanie dostaw i błyskawiczną realizację zamówień.

Jak mogłaby Pani podsumować ofertę usług świadczonych w ramach HLogistyki?

Przede wszystkim z dużą mocą należy podkreślić kompleksowość naszej oferty — obsłużymy w pełni zarówno rynek B2B: księgarnie, sieci księgarskie, hipermarkety, sieci dyskontowe, jak i rynek B2C. I chociaż, jak powszechnie wiadomo, obsługa przesyłek indywidualnych należy do najbardziej czasochłonnych i wymagających, cechuje nas prawdziwy profesjonalizm w tej dziedzinie — o czym świadczy choćby 1,5 miliona zrealizowanych zamówień klientów indywidualnych, 20 milionów wysłanych książek. Zapewniamy logistykę zarówno magazynową, jak i administracyjno-biurową — profesjonalną obsługę w zakresie realizacji zamówień, spedycji książek, usług informatycznych związanych z procesem logistycznym, obsługi klientów indywidualnych i biznesowych etc. To rzecz jasna nie byłoby możliwe bez naszych pracowników. Nasza główna siła to ludzie — doświadczeni, solidni, wyjątkowi, o wielu pasjach i zainteresowaniach – tak też pracują – niezwykle skrupulatnie i z ogromnym zaangażowaniem.

Zapraszamy do współpracy wszystkich, którym zależy na zadowoleniu klientów, ale chcieliby przestać myśleć o absorbującej, uciążliwej i niechcianej logistyce — dzięki nam może stać się przyjemnością — niezauważalnym tłem Waszej kreatywnej, biznesowej działalności — czyli wszystko będzie na swoim miejscu i wszyscy będą robili swoje.

Dziękujemy za tę rozmowę!

 

Kategorie: Rynek Polski, Wywiady

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.