TOP 20 polskiego rynku wydawniczego w 2003 roku. Ogólnie wzrost o 4%, największy w Young Digital Poland

TOP 20 polskiego rynku wydawniczego w 2003 roku. Ogólnie wzrost o 4%, największy w Young Digital Poland

Aby się znaleźć w dwudziestce największych wydawnictw w Polsce w 2003 roku, potrzeba było o 2 miliony złotych obrotów więcej niż w 2002 roku. Wszystko wskazuje na to, że 2003 rok zakończy się ogólnym wzrostem obrotów. Nikogo nie dziwi już fakt, że największy wzrost notują wydawnictwa kierujące swoje publikacje do profesjonalistów (Forum, Wiedza i Praktyka, CH Beck, LexisNexis, Helion, PWP). Wielu zdziwi natomiast fakt, że pomimo narzekań wydawców edukacyjnych, większość z nich notuje niewielki, ale jednak wzrost. Nie wiemy co się dzieje w Wydawnictwie Żak. Jak co roku wydawca ten odmówił nam podania danych o obrotach. Jeżeli Żak w 2003 roku miał większe obroty niż 26,60 mln złotych to z Top 20 „wypadnie” Amber.

Z wielką niecierpliwością oczekiwaliśmy danych o obrotach Reader’s Digest. W trakcie 2003 roku informowaliśmy na łamach Wirtualnego Wydawcy o kłopotach Reader’s Digest Associations na rynkach Europejskich. Wszystko wskazuje na to, że kłopoty te ominęły polski oddział tej firmy.

Największym wygranym w 2003 roku jest jak do tej pory Wydawnictwo Forum (58% wzrostu jednak z obrotami 21 mln poza pierwszą dwudziestką). Największą gwiazdą TOP 20 jest Young Digital Poland (wzrost aż o 40,90 %). Cieszy sukces Wydawnictwa CH Beck i Egmontu, które obok YDP zasiliły listę największych wydawnictw roku 2003.

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.