Prodoks w 2002r. – 400 tys. klientów i 850 tys. sprzedanych książek

Prodoks w 2002r. – 400 tys. klientów i 850 tys. sprzedanych książek

Na pytania Wirtualnego Wydawcy odpowiadał Marek Szołdrowski, Wiceprezes Zarządu Prodoksu. Tradycyjnie Prodoks nie chce ujawniać danych finansowych. Nie udzielono nam informacji na temat przychodu klubu oraz nakładów na promocję.

 WaszWW:  Rok 2002 był pierwszym pełnym rokiem działalności PRODOKSU. Jak mógłby go pan podsumować? 

Marek Szołdrowski: Ubiegły rok działalności naszej księgarni wysyłkowej z pewności należy uznać za bardzo udany. Prócz działań promocyjnych skierowanych na poszerzanie bazy klientów, prowadziliśmy także działania mające na celu uzyskanie odpowiedzi od naszych klientów, jakiej oferty oczekują, jaka tematyka jest dla nich interesująca i jakie zmiany w ofercie ich zdaniem wpłynęłyby na poprawę jakości naszego katalogu. Wynikiem wielu ankiet i rozmów była dywersyfikacja działów oraz prezentacja oferty edukacyjnej, poradnikowej, multimediów i muzyki. Zaznaczyć należy, iż wszystkie one mieszczą się ściśle w podstawowych założeniach naszej pracy, czyli promocji dobrej książki, której to książki z pewnością na naszym rynku nie brakuje, problemem jest jedynie jej właściwa prezentacja. Oczywiście niezmiennym pozostaje fakt, iż „kręgosłupem” naszej oferty pozostaje książka religijna i ze względu na rodzaj klientów, których mamy przyjemność obsługiwać, ten fakt nie ulegnie zmianie. Pragnę nadmienić, iż nie bez wpływu na decyzje konsumentów i ich większe zainteresowanie książką religijną w ubiegłym roku stała się wizyta Ojca Świętego. Podsumowując ubiegły rok naszej pracy uważam, iż zmiana jakości i sposobu prezentacji książki religijnej, dostępnej dotychczas najczęściej w przyparafialnych sklepikach, okazała się posunięciem bardzo udanym, a nasz katalog jest już dobrze rozpoznawalny, wśród części klientów korzystających ze sprzedaży wysyłkowej.

WaszWW: Jakie były przychody klubu w 2002r.? Jaki procent przychodów przychodów pochodził ze sprzedaży książek? 

MSz: Prawie 100% przychodu spółki pochodziło ze sprzedaży książek w 2002 roku.

WaszWW:  Ile sprzedano w sumie egz. książek, jaki rodzaj książek sprzedawał się najlepiej? 

MSz: Sprzedaliśmy około 850 tys. książek, z czego znaczącą większość stanowiły książki religijne.

WaszWW:  Ile osób zakupiło książki za Państwa pośrednictwem w 2002r.? 

MSz: Z oferty naszej księgarni skorzystało około 400 tys. klientów. 

WaszWW: Na początku roku w telewizji emitowany był spot reklamowy PRODOKSU. Jakie inne działania promocyjne przygotowano na ten rok?

MSz: Aktualnie dobiega końca półroczny konkurs dla wszystkich naszych czytelników, z ogromną liczbą – 5000 nagród rzeczowych ( wśród nich samochody, wycieczki do Rzymu, sprzęt AGD). W drugim półroczu również pragniemy uraczyć naszych klientów, działaniami, zachęcającymi do zakupów książek, lecz jakie to będą działania, zbyt wcześnie o tym mówić. 

WaszWW:  Na ile szacują państwo swój udział w sprzedaży książki katolickiej w 2002r.?Jaki udział będą chcieli państwo osiągnąć w 2003r.?

MSz: Szacujemy nasz udział w rynku książki katolickiej na ok.10%. Wzrost do 13% będzie zadawalający.

Kategorie: Religia, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.