Oficyna Wydawnicza "Impuls" – podsumowanie roku 2004

Oficyna Wydawnicza "Impuls" – podsumowanie roku 2004
„W 2005 roku Oficyna Wydawnicza IMPULS obchodzi okragły jubileusz 15-lecia istnienia firmy.  Z tej okazji oficyna wydała Jubileuszowy Katalog Wydawniczy 2005, w którym oprócz oferty książkowej, zamieszczono rys historyczny firmy oraz galerię zdjęć osób pracujących kiedyś oraz obecnie dla wydawnictwa. Właścicielem firmy i zarazem dyrektorem jest Wojciech Śliwerski, działem marketingu i handlu kieruje Monika Szajer, a szefową działu wydawnictw jest Danuta Porębska.
W latach 2001 – 2004 problematyka wydawanych książek koncentrowała się wokół rodziny i różnych form jej wspomagania, dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami, dysproporcjami i trudnościami w rozwoju i terapią pedagogiczną. Dotychczasowe publikacje zostały wsparte bogatą ofertą materiałów pomocniczych dla rodziców, logopedów i nauczycieli oraz programami i kwestionariuszami do badań deficytów rozwojowych dzieci i młodzieży, wyrównywania szans edukacyjnych i aktywizowania uczniów.
Z nowości pojawiły się książki dla rodziców i nauczycieli wychowania przedszkolnego, wspierające dzieci w poznawaniu otaczającego świata, skłaniające je do twórczego działania, wykorzystujące naturalną potrzebę dorównania starszym w ich wiedzy i umiejętnościach.
Wydawnictwo nadal będzie wspierać dzieci, młodzież i dorosłych w ustawicznym kształceniu, w próbach zrozumienia rzeczywistości, zachodzących w niej i na świecie przemian, przygotowywaniu się do wyzwań współczesności, pokonywaniu barier, prezentowaniu tego, co nowe, twórcze, interesujące.
Miniony rok był bardzo udany dla firmy. Książki cieszyły się większym zainteresowaniem czytelników i otrzymały wiele pozytywnych recenzji. Coraz lepiej układa się współpraca wydawnicza z uczelniami wyższymi.
Wydawnictwo posiada własny dział wysyłkowy, prowadzący bazy adresowe instytucji i osób prywatnych zainteresowanych naszymi książkami. Zamówienia są realizowane na bieżąco. Na rynku wydawniczym „Impuls” współpracuje z tymi hurtowniami i księgarniami, które są w stanie dotrzymywać umów kupna-sprzedaży i respektują prawa obrotu gospodarczego” (źródło: Impuls”)  
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2004 roku były:
 
„Jak pisać pracę magisterską” M. Węglińska  – 3842 egz.
„Zeszyt ćwiczeń muzycznych kl. 1” M. Chowaniec – 1908 egz.
„Zeszyt ćwiczeń muzycznych kl. 2” M. Chowaniec – 1510 egz.
„Zeszyt ćwiczeń muzycznych kl. 3” M. Chowaniec – 1181 egz.
„Metody i techniki badań pedagogicznych” M. Łobocki – 1097 egz.
„Teoria wychowania w zarysie” M. Łobocki – 1079 egz.
 
W roku 2004 przychody Wydawnictwa Impuls były o 30,2% wyższe niż w roku poprzednim i wyniosły 1,42 mln złotych.
 
                                  
 
Wydanych zostało 136 tytułów w tym 82 nowości, w łącznym nakładzie 150 850 egzemplarzy. Sprzedano 112 769 egz., przy średniej cenie 16,50 za książkę.
 
Struktura oferty:
1.edukacja – pedagogika – wychowanie 31%
2.edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna 19%
3.logopedia 10%
4.pedagogika specjalna 10%
5.programy, scenariusze 11%
6.poradniki dla nauczycieli, studentów, rodziców 3%
7.psychologia 2%
8.filozofia 1%
9.socjologia 1%
10.sztuka, muzyka 7%
11.bajki w wiersze dla dzieci 1%
12.varia 4%
 
Na koniec roku 2004 Oficyna zatrudniała 16 osób.
 
 
Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.