Problemy rynku nutowego

Problemy rynku nutowego
 Wydawnictwo Muzyczna Contra istnieje od 1996r.  W stałej ofercie ma  300 tytułów. 
95% publikacji stanowią nuty, pozostała część to książki, które są wydawane od
roku. Oferta nutowa obejmuje szerokie spektrum muzyki, od poważnej poprzez rockową,
pop, jazz, blues, patriotyczną po ludową.
 
W 2002r. wydano 25 tytułów, tyle samo zaplanowano na 2003r. Ukażą się  m.in.
„Stu słynnych kompozytorów”, „Historia muzyki” i „Tańce”. Najlepiej sprzedającym
się tytułem 2002r, była „Teoria muzyki” z cyklu ABC.
 
Średnie nakłady nut wynoszą 500 – 1000 egz. Najbardziej popularne są nuty na
fortepian i skrzypce, maleje zapotrzebowanie na keyboard i gitarę. Popyt i sprzedaż
poszczególnych kategorii nut jest w dużym stopniu uzależniona od kanału dystrybucji.
 

Tymczasem dystrybucja to jeden z większych problemów rynku nutowego. Paweł Mazur
z w Wydawnictwa mówi, że na rynku nut nie mam hurtowni „z prawdziwego zdarzenia”.
Udział poszczególnych kanałów dystrybucji zmienia się z miesiąca na miesiąc.

Wydawnictwo posiada własną księgarnię muzyczną w Warszawie, prowadzi także sprzedaż
wysyłkową. 
 
Jako największy problem rynku nut Paweł Mazur  wymienia piractwo. W  państwowych
szkołach muzycznych dotyczy ono 90% publikacji . Walkę z wyeliminowaniem tego
zjawiska określa mianem walki z wiatrakami. 

 

 

 

 

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.