Wydawnictwo Edgard Multimedia stawia na programy do nauki języków

Wydawnictwo Edgard Multimedia stawia na programy do nauki języków

Przegląd

Wydawnictwo Edgard Multimedia istniej od 1996r. i jak wskazuje nazwa, specjalizuje się w wydawaniu publikacji multimedialnych. Firma oprócz działalności wydawniczej wykonuje też usługi – tworzy produkty na płytach CD dla swoich klientów np. program uczący angielskiego dla miesięcznika CHIP, katalog produktów dla firmy Soudal, usługi internetowe. Jednak Wydawnictwo to działalność priorytetowa, przynosi ok. 75 % przychodów firmy.

Aktualnie w ofercie Wydawnictwa znajduje się 16 tytułów. Niektóre z nich zostaną w najbliższym czasie wycofane ze sprzedaży, inne zaktualizowane (w tym roku w sprzedaży pojawią się zupełnie nowe wersje: Profesor Henry, Profesor Klaus),. W przyszłym roku zostaną wydane 1-2 nowe tytuły.

Oferta będzie rozbudowywana o programy do takich przedmiotów jak: angielski, niemiecki, francuski, również matematyka i język polski. Aktualnie przygotowywana jest  nowa, już czwarta wersja programów z serii profesor (Henry i Klaus)

Najlepiej sprzedaje się program do nauki języka angielskiego Profesor Henry. Trudno dokładnie oszacować ilość sprzedanych egz., bo starsze wersje programu były dostarczane do czasopism komputerowych). Łącznie jest to około 300 tys. sztuk.

Programy Wydawnictwa Edgard są sprzedawane w Empikach, sklepach komputerowych oraz supermarketach. Udział „tradycyjnych” księgarni jest znikomy. Liczącym się kanałem dystrybucji jest tez sprzedaż wysyłkowa.
Produkty reklamowane są w Internecie (serwis edukacyjny), w prasie komputerowej a także promowane poprzez dodatki reklamowe sklepów – Empik News, MediaMarkt update.

Boom na rynku multimediów miał miejsce w latach 1997-1998. Obecnie rynek trochę się oczyścił. Dariusz Jachimczuk z Wydawnictwa Edgard Multimedia wskazuje na zmiany, których należy oczekiwać w najbliższym czasie.
– znikanie z rynku małych producentów dostarczających produkty słabej jakości, niedopracowane i nierozwijane
– duża liczba produktów budżetowych (opakowania DVD, cena do 25 zł)
– rosnące zainteresowanie szkół oprogramowaniem
– porządkowanie kanałów dystrybucji (powoli znikają małe sklepy z oprogramowaniem, powstają salony takie jak Empik, In Medio)
– postrzeganie multimediów jako normalnego produktu (jak książka, płyta)

AK

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Edgard

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.