Wydawnictwo Story House Egmont podsumowało ubiegły rok
Przegląd
- Typ: wyniki finansowe
- Marka: Story House Egmont
W ub.r. wydawnictwo Story House Egmont, przy wzroście przychodów o 9,4 proc. do 107,11 mln zł zarobiło na czysto 11,17 mln zł. Zyskowność firmy jest już lepsza niż przed covidem.
Przychody krajowe Story House Egmont zwiększyły się w ub.r. z 70,94 do 78,02 mln zł, a te z zagranicy – z 26,15 do 28 mln zł. W portfolio wydawnictwa jest kilkadziesiąt czasopism dla dzieci (większość to tytuły oparte na licencjonowanych markach, głównie postaci z seriali i filmów dziecięcych), a także komiksy i gry planszowe.
Wiosną ub.r. spółka przedłużyła umowę z Disneyem dotyczącą licencji na magazyny i komiksy m.in. z Myszką Miki, Kaczorem Donaldem oraz na „Kubusia i Przyjaciół”. W ostatnich latach wprowadzała też kolejne tytuły: w 2020 roku „Top Wing”, „Roblox. Nieoficjalny magazyn”, „Spirit. Riding free”, „Power Ranger. Oficjalny magazyn”, „BIA. Oficjalny magazyn” i „Lego Explorer”, w 2021 r0 – „Hello Kitty” i „Cocomelon”, a na początku ub.r. kwartalnik „Spidey i Super-Kumple”, a jesienią „He-Man and the Masters of the Universe”.
W sprawozdaniu wyliczyła negatywnie czynniki makrogospodarcze w ub.r.: wysoką inflację napędzaną wzrostem cen surowców po wybuchu wojny oraz rosnące stopy procentowe. – Z drugiej strony, konsumpcja oraz popyt na produkty w wielu gałęziach gospodarczych, w tym na produkty wydawnicze naszej spółki pozostał na dobrym poziomie – zaznaczyła. Koszty 13 proc. w górę Wydatki operacyjne Story House Egmont zwiększyły się w ub.r. o 13,1 proc. do 95,62 mln zł, z czego wartość sprzedanych produktów i materiałów – z 53,88 do 63,82 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w górę z 14,29 do 15,13 mln zł, na zużycie materiałów i energii – z 1,89 do 2,19 mln zł, a koszty określone jako pozostałe – z 1,23 do 1,47 mln zł.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/magazyny-dla-dzieci-story-house-egmont-ile-zarabia