Perspektywy rozwoju Grupy Matras do 2005 roku. Planowany udział detalu i hurtu w obrotach

Perspektywy rozwoju Grupy Matras do 2005 roku. Planowany udział detalu i hurtu w obrotach

Poniższe prognozy i wyniki sporządzone zostały na podstawie prezentacji opracowanej
przez Grupe Matras na spotkanie z wydawcami z z dnia 27. marca 2002.

Obecna struktura własnościowa Grupy Matras: 48% – CARESBAC – Polska, 52% osoby
fizyczne.

58% przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży hurtowej, 42% (60% dochodu) ze sprzedaży
detalicznej czyli o 32% więcej niż przed pięcioma laty.

Struktura firmy opiera się na sześciu centrach dystrybucyjnych rozmieszczonych
w Polsce północnej (Gdańsk, Bydgoszcz), centralnej (Łódź, Warszawa) i południowej
(Wrocław, Katowice). Obecnie największy udział w sprzedaży Grupy Matras posiada
Matras Katowice, a następnie Matras Bydgoszcz i Matras Gdańsk.

Firma szacuje, że swój udział na rynku hurtowym na 9%.

Dla Matrasa dystrybucja do własnych księgarń ma charakter strategiczny. Jest
dostawcą do 120 niezależnych księgarń, jak również znaczącym dostawcą dla dalszych
1.000 punktów (hurt zewnętrzny generuje dziś ok. 40% dochodów).

Matras szacuje, że udział firmy w sprzedaży detalicznej książek wynosi 6-8%,
co stanowi drugie miejsce na rynku, za Empikiem, a przed Domami Książki.

Sieć księgarń Grupy rosła od roku 1995 w tempie 20% rocznie, w przyszłości powinno
ono ulec zwiększeniu nawet do 35%. Docelowe pokrycie i udział w rynku Grupa osiągnie
w roku 2005. Jednak warunkiem rozwoju jest otwarcie do 2003 roku co najmniej 100
księgarń w najważniejszych miastach. Matras ustalił już około 300 lokalizacji
potencjalnie wartych przejęcia lub zbudowania nowych sklepów. 

Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.