Hachette Livre w 2001r.

Hachette Livre w 2001r.
Wydawnictwo Wiedza i Życie istnieje na polskim rynku książki od 1990 roku. Od
marca 2000 roku właścicielem wydawnictwa jest Hachette Livre S.A., a w styczniu
2001 roku Wydawnictwo Wiedza i Życie S.A. zmieniło nazwę na Hachette Livre Polska
sp. z o.o. Książki ilustrowane, dominujące obecnie w ofercie wydawniczej, są i
będą wydawane z logo Wiedzy i Życia.
 
W bogatej ofercie wydawniczej ważne miejsce  zajmują przewodniki turystyczne
wydawane w ramach światowej serii Eyewitness Travel Guide, którym Wiedza i Życie
zawdzięcza znaczącą pozycję w polskiej branży wydawniczej. Dużym zainteresowaniem
czytelników cieszą się również znakomite serie poradnikowe. Najpopularniejsze
z nich to: „Winoteka”, „Nauka w weekend”, „101 praktycznych porad”, „Porady Domowe”,
„Poradnik Smakosza”, „Poradnik Menedżera”, a także praktyczne poradniki w wydaniach
albumowych, np. „Nowoczesne projektowanie wnętrz”, „Kulinarne fascynacje pana
Balzaka”, „Antyki”, „Wielka księga ogrodów”, „Dekorowanie świecami”.
 
Przychód ze sprzedaży książek w roku 2001 wyniósł:  14,2 mln PLN. Wzrost w stosunku
do roku 2000 40% Ł ączny przychód ze sprzedaży 15,7 mln PLN Kapitał firmy 2,774
mln PLN Liczba wydanych tytułów 135 Liczba pierwszych wydań 79 Liczba sprzedanych
egz. 938 000 Łączny nakład publikacji 1450000 Zatrudnienie 39 osób Średnia cena
zbytu egz. książki 21,00 PLN

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.