Wywiad z Agnieszką Pawłowską z Merlin.pl

Wywiad z Agnieszką Pawłowską z Merlin.pl

Przegląd

WirtualnyWydawca: Skąd pomysł na otwarcie tradycyjnej księgarni Merlina?
Agnieszka Pawłowska (Merlin): Zbigniew Sykulski, prezes Merlina, już od dłuższego czasu myślał o otwarciu klasycznej księgarni. Nasza księgarnia jest odpowiedzią na duże sklepy, gdzie klienci mogą pogubić się między półkami. Tutaj na niewielkiej powierzchni zostały zgromadzone książki, filmy, muzyka i multimedia „pierwszej potrzeby” czyli nowości i bestsellery, co z założenia ma pomóc klientom odnaleźć się wśród szerokiej oferty wydawców. Warszawiacy mogą tu również odebrać pozycje zamówione w Merlinie przez Internet. To, czego nie można znaleźć na półce, można na miejscu zamówić przez stronę www.merlin.pl – sprzedawcy pomogą w wyszukaniu tytułów, bo otwarcie tradycyjnej księgarni ma służyć również zainteresowaniu miłośników literatury czy kina tą formą sprzedaży, z której Merlin jest znany. Dla nas jest to niepowtarzalna okazja, by poznać naszych klientów osobiście – do tej pory mieliśmy z nimi kontakt tylko poprzez pocztę elektroniczną.
WW: Gdzie jest usytuowana i od kiedy funkcjonuje?
AP: Księgarnia Merlina znajduje się w samym sercu Warszawy, na ulicy Złotej 61. Już teraz można nasz odwiedzać, ale ciągle jesteśmy na etapie udoskonalania jej funkcjonowania. Nasz sklep otwarty jest od poniedziałku do piątku od godziny 11 do 19, a w soboty do 14.
WW: Jaka jest powierzchnia księgarni? Ile witryn posiada?
AP: Powierzchnia sklepu to 43 m2 – nie jest to dużo, dlatego staramy się tu eksponować najciekawsze propozycje z naszej internetowej oferty. Są trzy okna wystawowe.
WW: Kto jest kierownikiem księgarni i ile osób zatrudnia?
AP: Kierownikiem księgarni została osoba z bardzo dużym doświadczeniem w prowadzeniu podobnych przedsięwzięć – p. Tomasz Miecznikowski. Dodatkowo pracuje z nim jeszcze jeden sprzedawca.
WW: Ile tytułów książkowych znajduje sie obecnie w ofercie księgarni? Czy ceny różnią się od cen publikacji dostępnych na stronie internetowej Merlin.pl?
AP: W tradycyjnej księgarni staramy się pokazać przekrój tego, co można zamówić na stronach www.merlin.pl. Fizycznie znajduje się tam ponad 3 tysiące tytułów, z czego 90% stanowią książki. Każdy znajdzie tu nowości, bestsellery Merlina oraz te pozycje, które uważamy za warte uwagi. Ceny oferowane w sklepie są dokładnie takie same jak na naszych stronach, czyli niższe od cen rynkowych średnio o 10%. Dlatego również klienci preferujący tradycyjne zakupy będą mogli korzystać z naszych stałych, merlinowych promocji.
WW: Jak będzie się zaopatrywać księgarnia? Czy Merlin nawiązał dodatkową współpracę z dystrybutorami/hurtownikami?
AP: Przez kilka lat swojej działalności Merlin zdołał wypracować sobie własny system zaopatrywania się u dystrybutorów i hurtowników. Na razie opieramy się na dotychczasowej formie współpracy z dostawcami i nie planujemy zmian. Ponieważ współpracujemy z większością wydawnictw, nie ma na razie potrzeby szukania nowych rozwiązań.
WW: Czy ostatnia inwestycja firmy to początek nowej sieci księgarskiej? Jeśli tak, to czy wiadomo już kiedy i gdzie powstaną kolejne placówki?
AP: Księgarnia Merlina na ulicy Złotej w Warszawie będzie sprawdzianem – jeśli odniesiemy sukces, powstaną kolejne „rzeczywiste” sklepy w większych polskich miastach. Za wcześnie jeszcze by mówić gdzie i kiedy.
WW: Dziękuję za rozmowę.
Kategorie: Rynek Polski, Wywiady

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.